14 maja br. w gdyńskim porcie cumował drugi tego roku statek pasażerski „AIDAcara„. Zbudowany w 1996 roku przez fińską stocznię Kvaerner Masa-Yards dla Deutsche Seetouristik/Arkona Reisen i zwodowany jako „Aida” (do 2001 roku). Statek o długości 193,34 m, szerokości 27,6 m i zanurzeniu 6,2 m, pracuje obecnie dla AIDA Cruises. Może zabrać na pokład prawie 1200 pasażerów, obsługiwanych przez 360-cio osobową załogę. Przebudowany w 2005 roku, obecnie pływa pod banderą włoską, z portem macierzystym w Genui. Był w Gdyni do godz. 17.00.

2015_05_14_aidacara_03

Trwał wyładunek węgla przywiezionego wczoraj przez „Cape Keystone” z Australii.

2015_05_14_cape_keystone_01

Przy Nabrzeżu Francuskim cumował m/v „Elena”. Niewielki drobnicowiec (4956 DWT), zbudowany w 2001 roku w holenderskiej stoczni Scheepswerf Damen. Pracuje dla Hermann Lohmann Bereederungen GmbH & Co. KG z Haren.

2015_05_14_aidacara_10

Około południa w główkach portowych pokazał się kontenerowiec „Flintercrown”. Statek zbudowany w 2009 roku, 9620 DWT, pracuje pod banderą holenderską, z portem macierzystym w Rotterdamie, dla armatora Flinter.

2015_05_14_flintercrown_01

Tego dnia o godz. 11.00 odbyła się też w budynku Dworca Morskiego konferencja prasowa z udziałem Prezydenta Gdyni Wojciecha Szczurka, zapowiadająca otwarcie i oddanie do użytku Muzeum Emigracji. Jako, że do otwarcia tego muzeum dojdzie w sobotę 16 maja br. o godz. 11.30 – będzie to bardziej właściwy moment na relację.

2015_05_14_muzeum_emigracji_00

Tekst i zdjęcia: Cezary Spigarski