Mamy przyjemność zakomunikować, że już niebawem, bo na początku sierpnia tego roku, w Gdańsku zainicjowany zostanie kolejny regularny oceaniczny serwis kontenerowy na trasie Gdańsk – Azja, który obsługiwany będzie w głębokowodnym terminalu DCT Gdańsk.

Regularne połączenie to najnowsza inicjatywa kolejnego giganta rynku – aliansu G6, który postanowił włączyć Gdańsk do swojego serwisu w ramach tzw. Loop 7 obejmującego zawinięcia na trasie: Qingdao – Shanghai (Yangshan) – Hong Kong – Yantian – Singapore – Rotterdam – Hamburg- Gdansk – Southampton – Singapore – Yantian – Qingdao.

Alians utworzony przez 6 armatorów kontenerowych – APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) – zawijać będzie do Gdańska w ramach serwisu cotygodniowego.

Decyzja aliansu G6 to potwierdzenie, że Gdańsk coraz bardziej zyskuje na znaczeniu na światowych mapach kontenerowych, bowiem uwzględniony został na trasie obok portów ze światowej czołówki.

W chwili obecnej Port Gdańsk ma blisko 60-procentowy udział w polskiej morskiej obsłudze kontenerów, jeśli wziąć pod uwagę wyniki, jakimi zakończył się rok ubiegły.

Rok 2015 obfituje w wydarzenia doniosłe dla polskiego sektora kontenerowego. W ciągu sześciu minionych miesięcy w Porcie Gdańsk miały miejsce trzy ważne dla tego rynku wydarzenia: rozpoczęcie rozbudowy głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk – inwestycji, w konsekwencji której do końca przyszłego roku terminal podwoi swoje roczne zdolności przeładunkowe do 3 mln TEU w pierwszej fazie rozbudowy, zainicjowanie wspólnych zawinięć do Gdańska takich gigantów kontenerowych jak Maersk i MSC w ramach aliansu 2M i wreszcie ważna decyzja o przedłużeniu na Bałtyk dotychczasowego serwisu aliansu G6 na trasie Azja-Europa, tzw. Loop 7.

Należy mieć nadzieję, że kolejne sześć miesięcy roku będzie równie owocnych dla Gdańska, i to nie tylko w zakresie kontenerów. Pierwszych tego symptomów upatrywać można choćby w dotychczasowych statystykach pokazujących, że ubiegłoroczne trendy wzrostowe, pomimo zachwianego początku roku, to nie kwestia czczych marzeń lecz realnych przewidywań również na rok bieżący.

Źródło: www.portgdansk.pl