29 czerwca br. do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego dotarły kolejne dwie suwnice nabrzeżowe, przystosowane do obsługi statków oceanicznych. Dołączą one do dwóch podobnych urządzeń, które do Gdyni dotarły w grudniu ub. r.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wyprodukowane w chińskich zakładach Shanghai Zhenhua Heavy Industries suwnice dotarły do Gdyni na pokładzie statku „Zhen Hua 27”. Podobnie jak dostarczone w grudnia „Gdynka” i „Gdynek”, dysponują one ponad 50m zasięgiem ramienia mają ponad 60m. wysokości. W praktyce pozwala to na obsługę statków o 19 rzędach kontenerów, co przekłada się na pojemność wynoszącą ok. 13 000 TEU.

2015_06_13_do_bct_092

„Na Bałtyku pojawiają się coraz większe jednostki. W tym miesiącu zawinął do nas największy kontenerowiec w historii Gdyni i wszystko wskazuje na to, że będzie tu częstszym gościem– mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT – „wymaga to od nas zwiększenia zarówno potencjału przeładunkowego i wydajności, tak aby jak najszybciej obsłużyć coraz większe ilości kontenerów”

2015.06.29_fot. T. Urbaniak 022

Oczywiście statek z suwnicami do portu wprowadzał Tadeusz Urbaniak (albo raczej wskazywał mu drogę… :)

Zakup nowych suwnic jest częścią prowadzonego od 2012r. programu inwestycyjnego, który pozwoli zwiększyć o ponad połowę jego potencjał przeładunkowy. W ramach inwestycji zakupiono cztery nowe suwnice nabrzeżowe (dwie poprzednie dostarczono w grudniu ub. r.), suwnice kolejowe, placowe i sprzęt przeładunkowy. Wdrożono również nowe systemy informatyczne zarządzające przeładunkami i wymieniono nawierzchnię placów składowych.

Więcej informacji:

Michał Kużajczyk

Marketing Manager

Tel. (+48) 661 559 400

mkuzajczyk@bct.gdynia.pl

Zdjęcia: Tadeusz Urbaniak i Cezary Spigarski

* * *

BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy

Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) z siedzibą w Porcie Gdynia, uruchomił przeładunki kontenerów w 1979 roku. Jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim, co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Sprywatyzowany został w 2003 roku. Rekord w przeładunkach odnotowano w 2007 roku, kiedy obroty BCT wyniosły 493 860 TEU. Roczne możliwości przeładunkowe sięgają 750 000 TEU, a potencjalna wydajność wynosi 1,2 mln TEU. Firma zatrudnia obecnie 282 pracowników i kontroluje 30% polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Spółka jest w dobrej kondycji finansowej, jest też znaczącym i cenionym pracodawcą w Gdyni i Trójmieście. BCT ustanawia korporacyjny, portowy „benchmark” w zarządzaniu terminalem oraz w standardzie świadczonych usług. BCT obsługuje zdecydowaną większość ładunków skonteneryzowanych w relacjach morskich w Polsce.