W dniu 11 sierpnia o godz. 20 do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk zawinął 366-metrowy statek m/v Hong Kong Express, który tym samym zainaugurował w gdańskim porcie drugi już serwis oceaniczny z Azją.

W roku bieżącym, sześciu czołowych światowych armatorów kontenerowych tworzących alians G6, (tj. APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line) podjęło decyzję o przedłużeniu swojego dotychczasowego serwisu Loop 7 na Bałtyk.

17

Bardzo dobre wyniki Gdańska w zakresie liczby obsłużonej drobnicy skonteneryzowanej, która za sprawą rekordowych przeładunków terminalu DCT Gdańsk uplasowała port na drugim miejscu na Bałtyku pod względem największych portów kontenerowych, podniosły atrakcyjność Gdańska. Jest on bowiem jedynym portem w tej części Morza Bałtyckiego, zdolnym do obsługi statków kontenerowych mieszczących 13000 i więcej kontenerów 20-sto stopowych.

Nowy serwis obsługiwać będzie trasę: Qingdao – Szanghaj (Yangshan) – Hong Kong – Yantian – Singapur – Rotterdam – Hamburg – Gdansk – Goteborg – Antwerpia – Southampton – Singapur – Yantian – Qingdao, w ramach której statki aliansu zawijać będą do Gdańska regularnie raz w tygodniu.

Dla przypomnienia w latach ubiegłych, na przestrzeni 2007-2014 roku, tj. w okresie, w którym funkcjonuje terminal kontenerowy DCT Gdańsk, w Porcie Gdańsk zanotowano wzrost przeładunków skonteneryzowanych aż o 1151%, co na przestrzeni tychże lat było największym zanotowanym procentowym wzrostem przeładunku kontenerów w Europie.

W chwili obecnej trwają zaawansowane prace nad dalszą rozbudową terminalu DCT, który niebawem podwoi swoje moce przeładunkowe do 3 mln TEU rocznie w pierwszej fazie rozbudowy.

Źródło: www.portgdansk.pl