W maju 2015 roku Stena Line świętuje 20-lecie swojej działalności w Polsce. Statki Stena Line łączą brzegi Bałtyku, ale także łączą ludzi. Intensywny wzrost zainteresowania podróżami morskimi daje ogromną szansę na dalszą owocną współpracę pomiędzy Gdynią, a Karlskroną. Podczas konferencji, która odbyła się 25 maja br. zostały przedstawione plany rozwojowe Stena Line, jak i Zarządu Portu Gdynia dotyczące działań w dziedzinach takich, jak: gospodarka morska czy ochrona środowiska naturalnego Morza Bałtyckiego.

2015_05_25_20_lat_stena_02

Kapitan statku Dan Svensson – po przywitaniu wszystkich gości, przypomniał o obowiązujących na pokładzie zasadach bezpieczeństwa

25 maja br. na pokładzie statku Stena Vision zacumowanego przy terminalu promowym w Gdyni odbyła się konferencja „Wizja na kolejne 20 lat: zielone technologie i nowe wyzwania” połączona z wystawą zdjęć przedstawiających 20-letną obecność Stena Line w Polsce. Podczas uroczystości przemówienia wygłosili Tony Michaelsen, Dyrektor Bałtyckich Linii Promowych w Stena Line; Marek Kiersnowski, Dyrektor Zarządzający Stena Line Polska; Niclas Mårtensson, wiceprezes koncernu Stena Line, Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Miasta Gdyni oraz Janusz Jarosiński – prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

2015_05_25_20_lat_stena_27

Tony Michaelsen powiedział – Mawia się, że liczby nigdy nie kłamią. A mówiąc o liczbach – statystyki dotyczące przewozów na trasie Gdynia–Karlskrona na przestrzeni 20 lat (1995 – 2015) pokazują, że Stena Line przewiozła w tym okresie, na pokładach 11 pływających na tej linii statków, aż 6 941 624 pasażerów. Przez bramy odpraw samochodowych przejechało łącznie 1 135 172 pojazdów osobowych oraz 1 148 846 jednostek frachtowych. Obserwujemy wciąż utrzymującą się wysoką dynamikę wzrostu przewozów frachtowych oraz silną pozycję lidera przewozów pasażerskich pomiędzy Polską, a Szwecją. Jest to wynik przede wszystkim atrakcyjnych propozycji, jakie oferujemy naszym pasażerom, ale także rozwojowi infrastruktury obu portów.

2015_05_25_20_lat_stena_28

Katarzyna Gruszecka-Spychała: „(…) dla wielu ludzi w Polsce po usłyszeniu dwóch słów – Stena Line – od razu kojarzy im się to z trzecim słowem – Gdynia. Stena Line to jest Gdynia! Jest to wyjątkowa firma, która pomaga innym podmiotom, współpracuje i inspiruje innych do działania (…) Serdecznie gratuluję i cieszę się, że to jest dzień poświęcony nie tylko na to, aby wspominać, ale również abyśmy mogli mówić o tym co wydarzy się dalej – o nowych planach Stena Line oraz Gdyni!”

2015_05_25_20_lat_stena_29

2015_05_25_20_lat_stena_30

Prezes Zarządu ZMPG-a S.A. Janusz Jarosiński: (…) z upływem czasu nasi partnerzy biznesowi – stali się naszymi przyjaciółmi. Tony powiedział, że czasami nasze rozmowy są bardzo trudne, ale liczby, które przytoczył pokazują, jak znakomicie potrafimy znajdować kompromis w interesie Karlskrony, Gdyni i Steny Line, jak fantastycznie przekłada się to na wyniki linii, wzrost przewozów zarówno pasażerów i ilości jednostek frachtowych.”

2015_05_25_20_lat_stena_31Niclas Mårtensson, wiceprezes Stena Line, mówił między innymi na temat Programu Oszczędzania Energii prowadzonego w celu zmniejszenia wpływu oddziaływania działalności przewozowej na środowisko naturalne, a który Stena Line rozpoczęła w 2005 roku. W ramach tego programu udało się ograniczyć zużycie energii na statkach aż o 2,5% rocznie. Równolegle ze zmianą na paliwa o niskiej zawartości siarki, Stena Line pracuje nad szeregiem projektów związanych z poszukiwaniem alternatywnych paliw i nowych technologii oczyszczania spalin. Stena Line jako pierwszy przewoźnik na świecie może pochwalić się statkiem napędzanym na metanol. Kolejnym z takich projektów jest ograniczenie zużycia paliwa, które to w ok. 5% jest zastępowane… wodą! Specjalna technologia natryskiwania wody do paliwa pozwala zmniejszyć spalanie, a w konsekwencji ograniczyć zanieczyszczenie środowiska oraz ograniczyć koszty paliwowe. Ta technologia jest obecnie testowana na statkach kursujących na linii Gdynia-Karlskrona.

2015_05_25_20_lat_stena_32

Dyrektor Urzędu Morskiego, kpt. ż. w. Andrzej Królikowski: „(…) serdecznie gratulujemy postawy, która stara się dbać o środowisko naturalne, o Bałtyk – za preferowanie technologii ograniczającej szkodliwy wpływ na środowisko naturalne również w naszych portach.”

Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska powiedział: Działalność Stena Line to także misja. Inspirujemy do twórczego działania, dajemy możliwość rozwoju. Spółka Stena Line Polska, oprócz bycia częścią globalnego koncernu, jest też częścią lokalnej społeczności. Od lat organizujemy koncerty dla mieszkańców Trójmiasta, uczestniczymy w obchodach Święta Morza, udostępniamy nasz statek do zwiedzania przez szkoły i przedszkola. Sponsorujemy imprezy sportowe w Gdyni i w Gdańsku. Przykładamy się do edukacji absolwentów szkół morskich, którzy uzyskują na naszych statkach ważne dla nich kompetencje. Z okazji 20-lecia Stena Line zdecydowaliśmy się przekazać 45 tysięcy złotych na zakup aparatu USG gdyńskiemu Hospicjum dla Dzieci „Bursztynowa Przystań”. Mamy nadzieję, że ten nowoczesny sprzęt posłuży hospicjum przez długie lata.

2015_05_25_20_lat_stena_36

Gdyńskie Hospicjum dla dzieci „Bursztynowa Przystań” dzięki darowi Stena Line Polska zakupi aparat USG, który będzie wykorzystywany zarówno w placówce, jak i do wizyt domowych, ułatwiając diagnostykę dzieci objętych opieką Hospicjum.

2015_05_25_20_lat_stena_42

Upominek od Zarządu gdyńskiego portu – od lewej Walery Tankiewicz, Janusz Jarosiński i Krystyna Szambelańczyk

2015_05_25_20_lat_stena_51

Zobacz jak wyglądał 4 lata wcześniej chrzest świeżo wchodzącego na linię do Karlskrony Stena Spirit – kliknij

Zobacz jak wyglądał 3 lata wcześniej doroczny dzień otwarty Stena Line – kliknij zobacz też fotki tu – kliknij

Dodatkowych informacji przedstawicielom mediów udzielają:

Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik prasowy Stena Line Polska

agnieszka.zembrzycka@stenaline.com

tel. kom. 508 002 706

tel. 58 660 92 45

Agnieszka Nowakowska, KonkretPR

a.nowakowska@konkretpr.pl

tel. kom. 507 086 266

tel/fax. 22 628 50 42

Zdjęcia: Tadeusz Lademann i Cezary Spigarski (również komentarz)