W lutym tego roku Cruise Baltic doceniając szeroko zakrojone działania marketingowo-promocyjne portu i miasta Gdańsk oraz wysoką dynamikę w zakresie obsłużonej liczby pasażerów statków wycieczkowych, która na przestrzeni lat 2013-2014 wynosiła aż +40% (co było czwartym na Bałtyku tak dobrym wynikiem po takich portach jak Skagen, Gothenburg, i Kłajpeda), postanowiła na kolejne miejsce swojego spotkania wybrać właśnie Gdańsk.

2

Cruise Baltic to jedna z prężniej działających organizacji zrzeszających porty i miasta z akwenu Morza Bałtyckiego, pozycjonująca ten rejon jako atrakcyjną i w pełni rozpoznawalną na międzynarodowym rynku wycieczkowym destynację. Jej celem jest popularyzowanie Bałtyku wśród turystów, armatorów i tour operatorów. Od momentu jej założenia, tj. od roku 2004 organizacja przyciągnęła do swojego grona 27 destynacji, w tym 7 ze Szwecji, 6 z Danii, 5 z Finlandii, 3 z Norwegii, po dwie z Niemiec i Estonii oraz jedną z Litwy. W chwili obecnej Polskę reprezentuje wyłącznie port i miasto Gdańsk.

3

Jak podkreśla organizacja, Gdańsk to bardzo ciekawa i perspektywiczna destynacja, która zgodnie z przeprowadzonymi badaniami rynku zajmuje na Bałtyku bardzo chlubne 3. miejsce pod względem atrakcyjności ocenionej przez pasażerów.

Trzydniowa konferencja, która miała miejsce w dniach 9-11 kwietnia br. oprócz tradycyjnych punktów poświęconych spotkaniom roboczym członków Cruise Baltic, była także okazją do zaprezentowania blisko pięćdziesięciu gościom potencjału Portu Gdańsk w zakresie obsługi ruchu pasażerskiego, ale również świetnym przyczynkiem do zaprezentowania gościom potencjału turystycznego miasta.

4

Przedstawicielom organizacji oraz reprezentantom kilku armatorów wycieczkowych obecnych w Gdańsku zaprezentowano m.in. takie atrakcje turystyczne jak: Europejskie Centrum Solidarności, Katedrę w Oliwie, Muzeum Bursztynu, Drogę Królewską, Dwór Artusa czy unikatowy Teatr Szekspirowski.

5

W Porcie Gdańsk z kolei zapoznano wizytujących z potencjałem Terminalu Westerplatte będącego najczęstszym miejscem obsługi ruchu turystycznego w porcie. Gościom zaprezentowano także potencjał dworca pasażerskiego, w którym w minionym roku po raz pierwszy obsłużono pasażerów w ramach tzw. rejsów turnaround. Omówiono także preferencyjną politykę cenową dla statków pasażerskich oraz potencjał rozwojowy portu.

Spotkanie uświetniono także uroczystą kolacją zorganizowaną na cześć zgromadzonych gości na czele z Szefem Organizacji Cruise Baltic – Panem Clausem Bodker’em. Ze strony gospodarzy, port oraz miasto Gdańsk, reprezentowali: Prezes ZMPG SA – Pani Dorota Raben oraz Prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej – Pan Łukasz Wysocki.

6

W ocenie gości, Gdańsk zyskał bardzo wysokie noty. Hanzeatycki urok miasta oraz przemyślana polityka portu względem pasażerów i statków wycieczkowych, zyskały uznanie uczestników spotkania, potwierdzając jednocześnie, że wybór Miasta Gdańska i Portu Gdańsk na gospodarzy tegorocznego spotkania organizacji Cruise Baltic nie był przypadkowy.

Źródło: www.portgdansk.pl