Francuski niszczyciel min ERIDAN przejdzie remont awaryjny w stoczni Remontowej Nauta.

W poniedziałek 8 czerwca jednostka została zadokowana w doku nr 1 przy ul Waszyngtona w Gdyni. Z oczywistych względów nie możemy podać zakresu prowadzonych prac. Niszczyciel min ma ponad 51 m długości i 8 m szerokości. Należy do serii okrętów opracowanych wspólnie przez Francję, Belgię i Holandię. W ostatnim czasie jednostka brała udział w manewrach BALTOPS 2015, które odbywają się na Bałtyku od 5 czerwca.

2015_06_08_eridan_w_naucie_01

Remont francuskiego okrętu w Gdyni jest efektem partnerstwa strategicznego, jakie grupa MARS Shipyards & Offshore nawiązała z DCNS. Firmy wspólnie uczestniczyły w dialogu technicznym z Inspektoratem Uzbrojenia dotyczącym pozyskania okrętu podwodnego nowej generacji. W ramach partnerstwa została przygotowana propozycja budowy okrętów przy udziale polskiego przemysłu oraz propozycję serwisowania okrętu w okresie ich eksploatacji.

W związku z trwającym remontem, Stocznię Remontową Nauta odwiedził ambasador Francji w Polsce, Pan Pierre Buhler, który podkreślił wagę partnerstwa strategicznego między polskimi i francuskimi przedsiębiorstwami.

Niszczyciele min to klasa okrętów bojowych, przeznaczonych do poszukiwania i zwalczania min morskich, głównie na wodach przybrzeżnych. Jednostki typu Tripartite, do których należy Eridan, zaczęły być wprowadzane do służby w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Obecnie służą zarówno w marynarkach wojennych Francji, Belgii i Holandii, jak również Łotwy czy Indonezji.

* * *

Stocznia Remontowa Nauta z grupy MARS Shipyards & Offshore ma bogate doświadczenie w realizacji zleceń dla marynarki wojennej. Niemal od początku swojej działalności jest jednym z kluczowych dostawców usług dla polskiej Marynarki Wojennej. Nauta specjalizuje się zarówno w produkcji i remontach okrętów wojennych, jak i jednostek pomocniczych, takich jak holowniki. Stocznia ma w swym portfolio również remonty okrętów patrolowych, desantowych, hydrograficznych, badawczych, szkoleniowych czy podwodnych. Spółka posiada rozbudowaną infrastrukturę w Gdyni i Gdańsku dostosowaną do budowy, konwersji oraz remontów jednostek różnego typu. Nauta dysponuje również kadrą przygotowaną do obsługi kontraktów dla Marynarki Wojennej. Bogate doświadczenie w połączeniu z przynależnością do PGZ SA daje stoczni szansę na udział w realizacji zleceń planowanych w ramach programu modernizacji polskiej Marynarki Wojennej.

PGZ tworzy ponad grupę ponad 60 spółek działających w branży produkcyjno-usługowej, które zatrudniają około 17,5 tys. pracowników. W efekcie konsolidacji powstał jeden z największych koncernów obronnych w tej części świata.

Źródło: Nauta S.A.

Zdjęcia: Jarosław Staluszka