Seatrade Cruise & River Cruise Convention to największe i najbardziej cenione w Europie targi poświęcone rynkowi cruisowemu, na które każdego roku przybywają setki reprezentantów branży, w tym przedstawiciele kluczowych armatorów cruisowych, portów morskich, organizacji promujących poszczególne destynacje, tour operatorzy oraz przedstawiciele świata mediów poświęconych turystyce morskiej.

W tym roku wydarzenie odbywało się w dniach 9-11 września w Hamburgu, gdzie swoją ofertę pod hasłem Gdańsk – your cruise to Poland zaprezentował Port Gdańsk wraz z Gdańską Organizacją Turystyczną.

18

Zgodnie z tradycją, w drugim dniu targów miasto i port przygotowały moc atrakcji dla odwiedzających. Tak zwany Polish Day zgromadził ogromną rzeszę odwiedzających, którzy z nieskrywanym entuzjazmem przybywali na stoisko Gdańska, chcąc poznać prawdziwe smaki regionu, jego muzykę, zwyczaje i charakterystyczne dla Pomorza tradycje.

Kaszubska muzyka i pomorska gościnność cieszyły się niezwykłym zainteresowaniem, stąd obecność Gdańska na targach zapadła wielu nie tylko odwiedzającym, ale także wystawcom w pamięć.

Takie powodzenie nie powinno jednak być zaskoczeniem, bowiem od lat Gdańsk oceniany jest bardzo wysoko wśród pasażerów, jako jedno z trzech najbardziej atrakcyjnych miejsc do odbywania morskich wycieczek w ramach rejsów cruisowych na Bałtyk.

Obszar bałtycki dla rejsów wycieczkowych to bardzo intensywnie rozwijający się rynek, na którym rok rocznie notuje się średnio 10-procentowy wzrost liczby pasażerów oraz ponad 3-procentowy wzrost liczby obsłużonych statków. Jeszcze w 2000 roku Bałtyk rocznie odwiedzało niewiele ponad milion pasażerów, tymczasem w roku ubiegłym ich liczba wynosiła już 4-krotnie więcej. Niewspółmierność dynamiki wzrostu ruchu turystycznego do liczby statków wskazuje, że z roku na rok na Bałtyku pojawiają się coraz większe jednostki pływające, co od kilku lat obserwowane jest także w Porcie Gdańsk. Dla przykładu, na przestrzeni ostatniej dekady, wielkość tego typu statków, które odwiedziły Port Gdańsk wzrosła aż o 50%.

Ogromne zainteresowanie Gdańskiem oraz kilkuletnia ścisła współpraca w tej materii pomiędzy portem i miastem procentują. W tym roku, zgodnie z szacunkami, liczba pasażerów na jedno zawinięcie w Porcie Gdańsk wzrosła aż o 30%. Warto przy tym nadmienić, że w roku ubiegłym dynamika ta była równie wysoka, co w zestawieniu do całościowego rynku naszego akwenu było czwartym najlepszym wynikiem po takich portach jak Skagen, Gothenburg, i Kłajpeda.

Powodzenie Gdańskiego stoiska na targach Seatrade Cruise & River Cruise Convention jest zatem najlepszym dowodem na to, że konsekwencję w pielęgnowaniu oferty, jej systematyczne promowanie oraz ścisłą współpracę na linii port – miasto potrafi skutecznie docenić rynek.

Źródło: www.portgdansk.pl