Niespełna dwa tygodnie temu Stocznia CRIST S.A. z sukcesem przekazała armatorowi specjalistyczną jednostkę samopodnośną „Zourite” (zajrzyj tu -kliknij), a już dziś rozpoczęto cięcie blach kolejnej innowacyjnej jednostki – tym razem dla armatora z  Finlandii.  Projekt o numerze budowy P310 (poczytaj też tu – kliknij), będzie  specjalistycznym, ekologicznym promem typu „double-ended”. Zaledwie trzyosobowa załoga sterująca promem oraz innowacyjny silnik dieslowo-hybrydowy to tylko część wyjątkowej specyfikacji technicznej budowanego promu.

Wizualizacja promu o napędzie hybrydowym diesel - elektrycznym

Wizualizacja promu o napędzie hybrydowym diesel – elektrycznym

Prom dla Finferries obsługiwać będzie morski odcinek drogowej przeprawy pomiędzy punktami Parainen oraz Nauvo położonych w południowo-zachodniej części Finlandii. Statek służyć będzie do transportu 90 samochodów osobowych i 372 pasażerów. Jednostka została zaprojektowana w taki sposób, aby móc być obsługiwaną zaledwie przez trzyosobową załogę.

CSPI6264

Uroczystość, swoim przemówieniem rozpoczął Mats Rosin – Członek Zarządu FinFerries (na zdjęciu w środku). Od lewej: Pertti Saarela – Prezes FinFerries, Krzysztof Kulczycki – współwłaściciel Crist S.A., Grzegorz Różański – wiceprezes Crist S.A. i Ewa Kruchelska Prezes Crist S.A.

CSPI6297

Rozpoczęciem cięcia blach zajął się osobiście Prezes FinFerries – Pertti Saarela

CSPI6310

I pozostał ślad uroczystości w postaci pamiątkowych tablic

CSPI6318

Proporzec FinnFerries przekazała od swojej Firmy Johanna Eramo, Chief Financial Officer, CFO (dyrektor finansowa)

CSPI6336

Nie mogło obyć się bez lampki szampana z toastem za pomyślną realizację kontraktu

Nowością jest zastosowanie hybrydowego napędu dieslowo-elektrycznego. Finferries wyposażony będzie w 3 silniki główne diesla, 2 pędniki azymutalne oraz zestaw akumulatorów. Będą one przystosowane do niesprzyjających warunków klimatycznych – układ oparty na komponentach Siemensa ma podołać północnym niskim temperaturom oraz dużym opadom śniegu (zajrzyj też tu – kliknij).

Termin realizacji jednostki przez Crist S.A. ustalony został na 18 miesięcy.

Więcej informacji i kontakt:

Beata Komorek – PR

beata@howinnga.pl

Zdjęcia i komentarz: Cezary Spigarski

* * *

Stocznia CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestopięcioletniej działalności CRIST osiągnął pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego w segmentach urządzeń hydrotechnicznych oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców. Jakość świadczonych usług oraz potencjał produkcyjny CRIST znajduje coraz większe uznanie u armatorów, czego doskonałym dowodem są kolejne kontrakty wypełniające portfel zamówień do końca 2016 roku. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.