Aż 3000 m3 owoców morza i zaledwie 10-osobowa załoga – nowa jednostka produkowana w stoczni Crist zmieni wydajność norweskiego przedsiębiorstwa. Statek przysłuży się m.in. na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim – tam będą odbywać się połowy.

W stoczni Crist podpisano kontrakt pod budowę jednostki NB SC 75. Nowoczesny, wysoko zautomatyzowany i wielozadaniowy statek wyposażony w napęd diesel-elektryczny, będzie służyć do transportu ryb z farm morskich do przetwórni na lądzie. Przeznaczeniem jednostki będą Morze Północne oraz obszar północnego Atlantyku i Pacyfiku. Właśnie tam Arctic Group AS – norweskie przedsiębiorstwo zajmujące się eksportem i handlem owocami morza – będzie dokonywać połowów. Firma dostarcza swoje produkty zarówno do klientów biznesowych, jak i prywatnych – na całym świecie.

1

Jednostka będzie pływać po wodach Morza Północnego oraz obszarze północnego Atlantyku i Pacyfiku

Aktualny poziom gospodarczy wskazuje na duże zapotrzebowanie na specjalistyczne jednostki do połowu ryb. Ugruntowanie pozycji na rynku norweskim, którego ważną gałęzią jest właśnie rybołówstwo, poszerza nasze możliwości w uzyskiwaniu kolejnych kontraktów – mówi Zdzisław Bahyrycz, pełnomocnik Zarządu Crist S.A.

Autorem projektu jest Seacon AS, norweskie biuro specjalizujące się w jednostkach przemysłu rybnego. Dzięki odpowiednim wymiarom – długości 75 m, szerokości 8,2 m, wysokości równiej 15 m, NB SC 75 będzie w stanie pomieścić nawet do 3 tys. m3 ryb. Masa kadłuba szacowana jest na 980 ton – jednostka zaś będzie obsługiwana przez dziesięcioosobową załogę.

2

NB SC 75 produkowany jest dla Arctic Group AS – norweskiego przedsiębiorstwa zajmującego się eksportem i handlem owoców morza

Potwierdzeniem jakości NB SC 75 będzie klasyfikacja przez DNV GL – międzynarodowe towarzystwo standaryzacyjne oraz doradcę branży morskiej. Jednostka wykonana w stoczni Crist ma uzyskać certyfikaty klasy DNV +1A1 oraz E0. Stanowią  one potwierdzenie bezpieczeństwa oraz jakości wykonania obiektu.

Dzięki jakości naszych realizacji i międzynarodowych, w tym wypadku skandynawskich, kryzys na rynku Offshore jest nieodczuwalny dla Crist – dodaje Zdzisław Bahyrycz.

Zakończenie prac nad NB SC 75 planowane jest na ostatni kwartał 2017 r.

Tekst i zdjęcia: materiały prasowe CRIST S.A.