Stocznia Remontowa Nauta po raz kolejny będzie montować skruber do odsiarczania spalin na promie typu Ro-Pax. 20 grudnia br. w suchym doku SDI została zadokowana jednostka Peter Pan, należąca do niemieckiego armatora – firmy TT-Line.

Na luksusowym promie, o długości 191 m i szerokości prawie 30 m zostanie zainstalowany skruber włoskiej firmy Ecospray Technologies. Podczas realizacji projektu niezbędny będzie demontaż, a następnie ponowny montaż kominów oraz instalacja nowej skrzyni kingstonowej.

img_9460m

Poza montażem urządzenia do odsiarczania spalin, na statku zostanie wykonany remont dokowy, który będzie obejmował między innymi prace malarskie na kadłubie i pokładach samochodowych oraz prace rurarskie i elektryczne. Projekt montażu skrubera realizowany jest we współpracy z firmą Baltic Marine.

Stocznia Nauta ma bogate doświadczenie w montażu skruberów do odsiarczania spalin. W ubiegłym roku Nauta zamontowała podobne urządzenia łącznie na siedmiu promach pływających w barwach fińskiego armatora – Finnlines. Dotychczas Nauta montowała skrubery produkowane przez uznanych dostawców, takich jak: Wartsila, Alfa Laval  Ecospray.

img_9479m

Peter Pan to jeden z luksusowych promów TT-Line, operujących pomiędzy Trelleborgiem (Szwecja), a Travermünde (Niemcy). Wybudowany został w 2001 r. Na pokładzie promu podróżować może 744 pasażerów, którzy mogą korzystać z takich udogodnień, jak restauracja, sale klubowe, sale zabaw dla dzieci czy sala kinowa. Peter Pan posiada także 2600 m linii ładunkowej i może przewozić 174 naczepy.

Tekst: materiały prasowe Nauta S.A.

Zdjęcia: Jarosław Staluszka