Święto Morza i Marynarki Wojennej w Gdyni, Baltic Sail w Gdańsku, i mało brakło coś bym przeoczył, poczytajcie (cs):

Projekt P310 świętował ważną datę. 28 czerwca w stoczni Crist S.A. odbyło się uroczyste położenie stępki pod prom typu „double-ended” przeznaczony dla finlandzkiego armatora. Pływający pomiędzy Nauvo a Parainen prom ma służyć do transportu 90 pojazdów i blisko 400 osób.

Dzięki projektowi jednostki P310 jest ona w stanie pomieścić do 90 pojazdów i 372 osób

W położeniu stępki uczestniczyli m.in. przedstawiciele zarządu stoczni Crist S.A. oraz zespół projektowy. To istotny moment w budowie jednostki, której pierwsze cięcie stali miało miejsce 6 kwietnia tego roku:

Za nami ósmy z osiemnastu miesięcy prac zgodnych z harmonogramem. Cieszą nas kolejne, specjalistyczne realizacje, szczególnie na wymagającym, fińskim rynku – mówi Zdzisław Bahyrycz, pełnomocnik Zarządu Crist S.A.

Moment położenia stępki pod jednostkę P310 – na zdjęciu po lewej: Kaj Jansson – Project Manager Finferies, po prawej Mats Rosin – Dyrektor Generalny Finferries

Innowacyjność jednostki FinFerries to nie tylko jej ekologiczne zasilanie bazujące na komponentach Simensa. Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę.

Podczas trudnych warunków pogodowych, jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-hybrydowymi. Dzięki swojej konstrukcji P310 pozwala na szybki załadunek i wyładunek.

Przewidziany czas projektu to 1,5 roku

Baterie jednostki będą ładowane podczas każdego przypłynięcia promu do portu poprzez zamontowane na lądzie urządzenie ładujące. Czas do tego potrzebny to zaledwie ok. 5 minut. Dodatkowe, godzinne ładowanie będzie odbywać się w porze lunchu oraz w nocy.

Tekst: materiały prasowe

Zdjęcia: Katarzyna Jędrzejczak

Zajrzyj też tu – kliknij

oraz tu – kliknij