Zaledwie kilka dni temu, 15 stycznia 2016 roku najnowszy obiekt magazynowy w Porcie Gdańsk, tj. chłodnia spółki PAGO, uzyskała pozwolenie na użytkowanie.

Rok temu Port Gdańsk, ogłosił przetarg publiczny na dzierżawę 4 hektarowego obszaru zlokalizowanego w niedalekiej odległości od terminalu kontenerowego DCT. Przetarg wygrała wówczas polska spółka specjalizująca się w dziedzinie kompleksowej obsługi logistycznej produktów mrożonych – PAGO, która w kilka miesięcy na terenach Portu Gdańsk zbudowała chłodnię, powiększając tym samym swoją powierzchnię magazynową przeznaczoną do składowania produktów mrożonych do pojemności 170 tys. palet.

1

Nowo powstała chłodnia to największy jak dotąd obiekt tego typu należący do PAGO, posiada 3 komory składowe, na około 36 000 miejsc paletowych. Przystosowana jest do obsługi wszystkich towarów, które wymagają ujemnych temperatur, w tym m.in.: owoców, warzyw, produktów mleczarskich, ale także możliwe jest tu przyjmowanie świeżego mięsa i jego mrożenie.

Lokalizacja tego obiektu nie jest przypadkowa, bowiem kilkaset metrów od chłodni znajduje się terminal DCT, co z logistycznego punktu widzenia daje eksporterom towarów mrożonych bardzo szerokie możliwości szybkiego i pewnego transportu produktów w kontenerach do odbiorców na całym świecie i uniezależnia operacje transportowe od warunków panujących na drogach. Lokalizacja jest równie atrakcyjna dla importerów mrożonej żywności. Firma nastawia się także na współpracę z lokalnymi producentami, działającymi wyłącznie na rynku krajowym.

2

Chłodnia to obiekt bardzo nowoczesny, przy budowie którego wykorzystano najnowsze rozwiązania z zakresu energooszczędności budowlanej, ale także pro-środowiskowe systemy chłodzenia magazynu. Obiekt wyposażony został także w nowoczesne rozwiązania technologiczne, jak profesjonalny program informatyczny zaprojektowany specjalnie dla PAGO, który nadzoruje i wspiera prace magazynowe. Działa tu także specjalistyczny system sterowania chłodnią w oparciu o mobilne terminale radiowe, dzięki czemu możliwa jest identyfikacja miejsca składowania towaru z dokładnością do jednej palety i jednego kartonu. We wnętrzu chłodni znajdują się z kolei regały jezdne wysokiego składowania, umożliwiające swobodny dostęp do każdej palety.

To nie pierwszy tego typu obiekt inwestora. Podobne znajdują się także w okolicach Warszawy, Poznania, Katowic, ale również w Polsce Północnej, kilkadziesiąt kilometrów od Gdańska – w Lęborku. Największym jest jednak ten wybudowany na terenie Portu Gdańsk.

3

Port Gdańsk i jego bezpośrednie okolice zwłaszcza w ostatnim czasie szczególnie chętnie wybierane są pod lokalizację magazynów chłodzonych. Powody leżą nie tylko po stronie coraz większego zainteresowania polskimi produktami żywnościowymi na świecie, ale także doskonałym skomunikowaniem portu z siecią dróg krajowych i autostradą A1, dzięki czemu dystrybucja towarów zwłaszcza branży FMCG jest optymalna, dając możliwość szybkiego przewozu tego typu towarów z portu w głąb kraju lub odwrotnie.

Źródło: www.portgdansk.pl