Nowoczesny, wielozadaniowy statek typu AHTS wszedł w ostatnią fazę procesu produkcyjnego. Przed dwoma dniami w rejonie Zatoki Gdańskiej rozpoczęły się kompleksowe próby morskie, w trakcie, których sprawdzone zostaną wszystkie parametry techniczne statku, przede wszystkim układ napędowy, automatyka oraz działanie wszystkich urządzeń i systemów. Próby zakończą się testami uciągu na palu. W przeprowadzeniu prób uczestniczyć będzie w sumie ponad 100 specjalistów z Kanady, Norwegii i Polski.

Statek AVALON SEA przeznaczony do obsługi platform wiertniczych w trudnych warunkach arktycznych zamówiony został przez kanadyjskiego Armatora Secunda Canada współpracującego z jednym z dotychczasowych norweskich klientów Remontowej ShipbuildingSiem Offshore.

Wkrótce po zakończeniu prób morskich statek wyruszy w swój pierwszy rejs do Kanady, a następnie przekazany zostanie do eksploatacji w jednej z największych spółek paliwowych świata – ExxonMobil. Statek służyć będzie do obsługi pól naftowych i gazowych offshore Hibernia i Hebron w rejonie Labradoru i Nowej Funlandii. Przeznaczony jest przede wszystkim do monitorowania i kontrolowania stanu zalodzenia, a w razie potrzeby również odpowiedniego korygowania kursu przemieszczających się gór lodowych chroniąc w ten sposób morskie instalacje wydobywcze przed ewentualną kolizją z „wędrującą” górą lodową. AVALON SEA wykorzystywany będzie również do przewozu różnorodnych ładunków, asysty przy kotwieniu innych jednostek, pełnienia funkcji holownika ratowniczego, transportu personelu na platformy, likwidacji skutków rozlewów olejowych oraz ochrony przeciw-pożarowej i ewakuacji załóg.

Standard budowanego statku odpowiada klasie lodowej 1C, umożliwiającej żeglugę w lodzie o grubości do 0,4 m. W tym celu wzmocniona została konstrukcja kadłuba oraz zwiększona moc napędu. AVALON SEA wyposażony jest w monitor wodny, który rozbijać będzie pak lodowy wokół platform zapobiegając tworzeniu się zwartej pokrywy lodowej. Jest to pierwszym statek zbudowany w polskiej stoczni posiadający nietypowy kształt dziobu i całego kadłuba „Wave Piercing” opatentowany przez Rolls – Royce Marine. Kształt ten poprawia właściwości morskie statku, szczególnie  podczas żeglugi na dużej fali.  Statek wyposażony jest w zintegrowany mostek Rolls – Royce Marine nowej generacji – tzw. Unified Bridge.

AVALON SEA jest pierwszym statkiem zamówionym przez kanadyjskiego Armatora Secunda Canada w Polsce, a także pierwszym statkiem tego typu zbudowanym w polskiej stoczni na rynek północno – amerykański.
Remontowa Shipbuilding S.A. posiada wieloletnie doświadczenie w budowie statków do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego typu AHTS i PSV. W ciągu ostatnich piętnastu lat zbudowano około 50 kompletnie wyposażonych statków tego typu cieszących się doskonałą opinią i uznaniem klientów.

Gdańsk, 14 kwietnia 2016  r.

Kontakt:

Aleksandra Tesmer

Tel: +48 501 761 389

atesmer@remontowa-rsb.pl

 

Remontowa Holding SA – największa stoczniowa grupa kapitałowa w Polsce. Lider branży przemysłowej w regionie i jeden z największych pracodawców na Pomorzu. Holding zarządza dwiema stoczniami oraz szerokim wachlarzem spółek z sektora okrętowego i offshore. Są to Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego, Remontowa Shipbuilding, czy Remontowa Marine Design & Consulting, jedno z największych okrętowych biur projektowych w Europie.

W swoim portfelu skupia także producentów zaawansowanych technologicznie maszyn i urządzeń (Hydraulics Systems & Service, Remontowa LNG Systems), spółki świadczące specjalistyczne usługi (Remontowa Marine Services) oraz firmy z sektora meblowego (Famos), kompleksowego wyposażania wnętrz, a także specjalizujące się w pracach antykorozyjnych. Ta różnorodność produktów i specjalistycznych usług zapewnia kompleksowe rozwiązania dla całej branży okrętowej,
w pełni wykorzystując potencjał i możliwości wynikające z funkcjonowania w silnej grupie kapitałowej.

W grupie kapitałowej Remontowa Holding pracuje ponad 7 tys. pracowników. To właśnie ludzie tworzą we wszystkich przedsiębiorstwach Holdingu najwyższą wartość. Jednak u podłoża sukcesu leży realizowana konsekwentnie od lat wizja stworzenia i rozwoju prężnej grupy spółek Remontowa Holding, które dzisiaj znane są w branży okrętowej na całym świecie.

 

Remontowa  Shipbuilding SA – należy do grupy kapitałowej Remontowa Holding SA. Remontowa Shipbuilding istnieje od 1945 roku, wcześniej prowadziła działalność pod nazwą Stocznia Północna.
W swojej historii zbudowała blisko 1000 statków. Dzisiaj Stocznia specjalizuje się w budowie  wielozadaniowych, specjalistycznych jednostek przeznaczonych do obsługi szeroko pojętej branży offshore. Powstają tu także promy pasażersko – samochodowe, statki towarowe, holowniki oraz okręty. Firma jest jednym z największych na świecie producentem statków zasilanych gazem LNG i prekursorem w produkcji tego rodzaju jednostek w Europie.

Rocznie powstaje tu ok. 10 w pełni wyposażonych statków różnego typu, co przekłada się na przychód ok. 1 mld złotych rocznie i ponad 1,5 tys. miejsc pracy. Remontowa Shipbuilding buduje statki i okręty dla klientów z Ameryki, Europy i południowo–wschodniej Azji.