22 kwietnia spółka Waimea Holding S.A. podpisała umowę z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. na dzierżawę terenu oraz wybudowanie nowoczesnego centrum logistycznego w obszarze portu w Szczecinie. Projekt Waimea Logistic Park Port Morski Szczecin będzie oferował 45 000 mkw. powierzchni magazynowej o najwyższym standardzie.

Podpisanie umowy kończy procedurę wyłonienia dzierżawcy dla Zachodniopomorskiego Centrum Logistycznego.

Waimea_Park_Morski_Szczecin_A4_v5

O projekcie:

Waimea Logistic Park Port Morski Szczecin obejmuje powierzchnię zabudowy ok. 45 000 mkw. W jego skład wejdą obiekty zaprojektowane zgodnie z wymaganiami nowoczesnej gospodarki magazynowej i logistycznej. Kompleks będzie składał się z trzech hal przeznaczonych do szeroko pojętej aktywności  gospodarczej, a ze względu na położenie związanej z obsługą portów morskich, składów, firm logistycznych i transportowych. Park będzie oferował powierzchnie z możliwością adaptacji na potrzeby magazynowania, lekkiej produkcji oraz powierzchnie biurowo-socjalne.

Waimea_Park_Morski_Szczecin_A4_v5

Otoczenie Parku stanowić będzie Port Szczecin oferujący przeładunki drobnicowe, kontenerowe, obsługę ładunków roll-on roll-off oraz ładunków ponadgabarytowych i niebezpiecznych. Uzupełnienie oferty stanowi Wolny Obszar Celny w którym można składować i przetwarzać towary spoza Unii Europejskiej bez płacenia cła i opłat importowych. Port Szczecin wraz z Portem w Świnoujściu zapewnia dostępność do uniwersalnej gamy usług przeładunkowych i możliwości organizacji składowania i transportu.

Waimea_Park_Morski_Szczecin_A4_v5

Waimea Logistic Park Port Morski Szczecin dysponować dobrze rozbudowanym układem komunikacyjnym. Autostradą A6 połączy się z europejskim systemem autostrad, a poprzez drogę krajową nr 3 (E-65) z południem Polski i krajami Europy Środkowej. Dostępność usług portowych oraz dogodne połączenia kolejowe poprzez magistralę odrzańską zapewnią nieograniczone możliwości transportu i ekspedycji na cały świat. Niezaprzeczalnym atutem położenia Parku będzie możliwość wykorzystania żeglugi śródlądowej, uznanej przez Unię Europejską za najbardziej ekonomiczną i  przyjazną środowisku.

WLP Port Morski Szczecin 3_m

Planowane rozpoczęcie inwestycji to trzeci kwartał br. (Monika Woźniak-Lewandowska, źródło: Waimea Holding S.A.)

Pełna wersja pdf – kliknij