27 kwietnia br. około godziny 13.30 w stoczni Nauta doszło do przechyłu doku pływającego nr 1.

Według pierwszych relacji załogi, nikt nie został poszkodowany.

Jako jeden z pierwszych skutki przechyłu obserwował Tadeusz Urbaniak

Zadziałały procedury bezpieczeństwa i natychmiast zostały podjęte działania związane z ewakuacją załogi oraz zabezpieczeniem mienia. W działania ratownicze została zaangażowana  Portowa Straż Pożarna Portu Gdynia, która rozstawia zapory w celu zabezpieczenia ewentualnego wycieku ze statku, oraz zespół nurków, dokonujący inspekcji na miejscu zdarzenia.

Dzień wcześniej, 26 kwietnia 2017 roku, godz. 16.30 – na zdjęciu po prawej widać fragment nadbudówki norweskiego chemikaliowca „Hordafor V”. Statki tego norweskiego armatora już wcześniej przebudowywano z powodzeniem w gdyńskiej Naucie – w roku 2003 był to „Hordafor III”, a w roku 2010 – „Hordafor IV”

Stocznia Nauta jest w kontakcie z armatorem, którego statek był remontowany na doku.

Ten bardzo przykry wypadek wydarzył się w Stoczni Nauta w jej 90-letniej historii po raz pierwszy

Zarząd stoczni powoła specjalną komisję ekspertów, której zadaniem będzie wyjaśnienie przyczyn zdarzenia. Do momentu zakończenia prac wyjaśniających, nie podajemy więcej informacji na temat zdarzenia.

* * *

Stocznia Remontowa Nauta może poszczycić się dziewięćdziesięcioletnią obecnością na rynku oraz uznaniem armatorów i firm z branży morskiej. Wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Trzy lata temu Stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych. Stocznia Remontowa Nauta ma bogate doświadczenie w realizacji projektów dla Marynarki Wojennej. Stocznia od lat serwisuje i remontuje różnego rodzaju okręty polskiej floty. Nauta dysponuje rozbudowaną infrastrukturą, dostosowaną do budowy, konwersji oraz remontów jednostek specjalnych. Zdobyte doświadczenie oraz certyfikowana jakość usług sprawia, że Nauta jest idealnym miejscem dla napraw okrętów wojennych państw NATO.

Anna Maria Bulman,
Rzecznik prasowy Stoczni Remontowej „Nauta”

Zdjęcia: Tadeusz Urbaniak, Cezary Spigarski (i komentarz)