Nie tak dawno, w sierpniu 2016 roku Port Gdańsk wzbogacił się o nietypowe połączenie żeglugowe z Arabią Saudyjską oraz Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. Tymczasem początek 2017 roku przyniósł kolejne ważne wydarzenie dla portu – ustanowienie regularnego serwisu drobnicowego ze Stanami Zjednoczonymi armatora Spliethoff, będącego czołowym przewoźnikiem morskim specjalizującym się m.in. w transporcie ładunków drobnicowych, ale także ładunków typu project cargo oraz heavy lifts.

1Statki z częstotliwością co najmniej raz na miesiąc wyruszać będą z Gdańska do Stanów Zjednoczonych zawijając kolejno do takich portów jak Antwerpia, Baltimore, Jacksonville, Nowy Orlean, Houston. Opcjonalnie po drodze odwiedzać będą również porty wschodniego wybrzeża Meksyku.

3Kwestie agencyjne w ramach nowo utworzonej linii leżeć będą w gestii firmy Transfennica należącej do grupy Spliethoff. Jak deklaruje armator, serwis obsługiwać będzie w Gdańsku drobnicę konwencjonalną, ale także realizować będzie tzw. dostawy inwestycyjne, opcjonalnie przewóz kontenerów.

foto_zmpg_sa_6023mPierwsze zawinięcie, które miało miejsce 19 stycznia przy nabrzeżu Oliwskim było niezwykle ciekawe zarówno z punktu widzenia samych operacji logistycznych, jak również rodzaju ładunku, którym były luksusowe jachty motorowe produkowane przez pomorską stocznię będącą jednym z wiodących producentów jachtów luksusowych w Europie. Jachty przybyły do portu barkami, z których załadowane zostały na statek i przetransportowane drogą morską docelowo do portu West Palm Beach na Florydzie.

foto_zmpg_sa_6022mBył to kolejny przykład potwierdzający, że polskie produkty znajdują swoich odbiorców w najodleglejszych zakątkach globu, natomiast Port Gdańsk staje się coraz częściej tym węzłem logistycznym za pośrednictwem którego realizowany jest eksport polskiego handlu zagranicznego na poza europejskich destynacjach.

foto_zmpg_sa_6021mŁadunek został zabukowany przez Sevenstar Yacht Transport – siostrzaną firmę z Grupy Spliethoff, będącej światowym liderem w dostawie jachtów, organizującym rocznie transport ok. 2000 tego typu jednostek pływających działając na rynkach całego świata, w tym w krajach rozwijających się Azji, Południowej Ameryki oraz Afryki.

Operacje przeładunkowe trwały 2 dni i ostatecznie zakończone zostały 20 stycznia.

Źródło: www.portgdansk.pl

Zdjęcia: Grzegorz Mierkiewicz