1 września br. operator promowy Stena Line rozpoczął akcję Coffee Campaign, której celem jest wsparcie organizacji charytatywnej Mercy Ships w ich staraniach o zapewnienie bezpłatnej opieki zdrowotnej dla wszystkich potrzebujących w krajach rozwijających się.

Coffee Campaign ma zachęcić Klientów Stena Line do zakupu kawy lub herbaty w specjalnym kubku Mercy Ships. Z każdego zakupionego kubka Stena Line przekaże 20 pensów na rzecz organizacji humanitarnej Mercy Ships.

Każdego roku na naszych statkach sprzedajemy 1 milion filiżanek kawy lub herbaty. Uważamy, że zakup tych gorących napoi w kubku Mercy Ships, to prosty i skuteczny sposób, abyśmy mogli wraz z naszymi Klientami wesprzeć organizację Mercy Ships – mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.

Międzynarodowa organizacja humanitarna Mercy Ships i Stena Line nawiązały współpracę w lutym br. Jej celem jest szerzenie wiedzy o tej organizacji, upowszechnienie wolontariatu oraz wsparcie finansowe Mercy Ships – zarówno przez Stena Line, podróżnych, jak również partnerów biznesowych szwedzkiego koncernu.

Troska to jedna z wartości, którą Stena Line się kieruje, w efekcie oznacza to pracę nad zrównoważonym rozwojem, ale dla nas to nie tylko inicjatywy ekologiczne. Współpraca z Mercy Ships staje się teraz ważną częścią tej pracy i daje nam wspaniałą okazję do angażowania naszych pracowników, klientów i partnerów, aby wspólnie zmieniać świat – mówi Niclas Mårtensson.

Pod koniec stycznia Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line, odwiedził stojący przy kei w Kodonu (Benin) statek-szpital Africa Mercy. Po tej wizycie był pod ogromnym wrażeniem tego jak wygląda praca na jego pokładzie.

Wolontariusze z organizacji Mercy Ships, dzięki swojemu zaangażowaniu i wiedzy, przyczyniają się do zmiany. W stolicy Beninu Cotonou, gdzie wizytowaliśmy na początku tego roku, zaobserwowałem przerażający deficyt opieki zdrowotnej. Był tam tylko jeden lekarz na 17 000 mieszkańców. Od połowy sierpnia, statek Africa Mercy był w Kamerunie. Jeśli nie zobaczy się tego na własne oczy i nie pochodzi się z kraju, w którym opieka medyczna jest uznawana za pewnik, to trudno sobie wyobrazić skalę wyzwań, z którymi ta organizacja spotyka się na co dzień – dodał Niclas Mårtensson.

Bardzo cieszymy się ze współpracy ze Stena Line i z kampanii – Coffee Campaign, która jest kolejnym, twórczym projektem przyczyniającym się do poszerzenia wiedzy na temat naszej organizacji Mercy Ships, a także do pozyskiwania funduszy na nasze cele – komentuje Pascal Andréasson, szef marketingu szwedzkiego oddziału Mercy Ships.

Kampania Coffe Campaign potrwa przez dwa miesiące czyli do 31 października br.

Dodatkowych informacji przedstawicielom mediów udzielają:

Agnieszka Zembrzycka

rzecznik prasowy Stena Line Polska

agnieszka.zembrzycka@stenaline.com

tel. kom. 508 002 706

Agnieszka Nowakowska

KonkretPR

a.nowakowska@konkretpr.pl

tel. kom. 507 086 266