Dzisiejsze Święto Pracy w gdyńskim porcie nie dla wszystkich było dniem od pracy wolnym. Postanowiłem wybrać się do portu i trochę w nim „pomyszkować” . Trzeba powiedzieć – coś ciekawego zobaczyłem.

CSPI8278
MSC „Marina” – przy kei Baltic Container Terminal – jak na gdyński port wielka jednostka. Ponad trzystumetrowej długości (304 m) kontenerowiec, o nośności 85806 t, mogący na swą burtę zabrać 6750 TEU. Pracuje pod banderą panamską u armatora Mediterranean Shipping Company (MSC). Rok budowy 2003
CSPI8649
2 maja br., MSC „Marina” – wyraźnie przybyło kontenerów na burcie statku – planowane wyjście w morze – 3 maja 6.00
CSPI8295
M/v „PULPCA” – statek typu Con-Ro B201-II/5 zbudowany w Stoczni Szczecińskiej Nowa. Oddany do eksploatacji 24 kwietnia 2008 r. Zbudowany dla holenderskiego armatora Spliethoff’s Bevrachtingskantoor B.V. z Amsterdamu (poczytaj tu – kliknij). Był to jednocześnie ostatni statek zbudowany w SSN (armator zamówił osiem takich jednostek, niestety skończyło się na pięciu) :( Stępkę pod pierwszy z serii tych statków m/v „Timca” położono 20 kwietnia 2005 roku. Głównym projektantem serii był inż. Marek Nowak – poczytaj tu – kliknij, poczytaj też tu – kliknij. Drugi z serii mv „Kraftca” – zajrzyj tu – kliknij w ręce armatora trafił 30 października 2006 roku, trzeci mv „Genca” – zajrzyj tu – kliknij – oddany 25 maja 2007 roku, a czwarty mv „Trica” – zajrzyj tu – kliknij 27 września 2007 r.
CSPI8312
M/v „Finnkraft”, statek typu Ro-Ro, zbudowany w 2000 roku. Pracuje dla fińskiego armatora Finnlines, nosząc banderę narodową
CSPI8393
Przy nabrzeżu Stoczni Remontowej Vistal Sp. z o. o.
CSPI8402
ORP „Gen. K. Pułaski” (numer burtowy 272) – jedna z naszych dwóch fregat rakietowych typu Oliver Hazard Perry – w doku Nr 4 Stoczni Remontowej Nauta S.A.
CSPI8325
Wchodzący na Nabrzeże Bułgarskie mv „Emotion”, kontenerowiec zbudowany w 2008 roku
CSPI8398
Przeznaczenia tych jednostek, póki co, nie udało mi się dociec … :( Póki co, nie znaczy, że niemożliwe – wygląda, że jest to najnowsza produkcja Firmy Stal Complex – barki do karmienia łososi na norweskich farmach – dzięki Sławek! :)
CSPI8405
Operacja przeprowadzana przez Portowy Zakład Techniczny, wygląda na przygotowania do montażu nowych suwnic
CSPI8642
2 maja br., prom „Stena Vision” przy swoim terminalu
CSPI8636
M/v „Arklow marsh”
CSPI8662
2 maja – rozładunek m/v „Karina”

Zdjęcia i komentarz: Cezary Spigarski

Previous

Kolejne wodowanie w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta

Next

Sopot Catamaran Cup 2016 - dwukadłubowce rozpoczęły sezon regatowy

Zobacz również