NB 311 „Color Hybrid”, jednostka określana mianem największego promu hybrydowego świata, opuściła stocznię CRIST. Budowany od lipca 2017 r. kolos, wyruszył do Norwegii, gdzie zostaną przeprowadzone ostatnie prace wykończeniowe.
Jednostka o numerze stoczniowy NB 311 i nazwie Color Hybrid, wejdzie do eksploatacji latem 2019 roku i zastąpi, na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja), o połowę mniejszą jednostkę Bohus, która na pokład może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych.
Prom o długości 160 metrów i ponad 27 metrów szerokości, zabierze na pokład 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Czas podróży na przewidywanej trasie wyniesie około 2 godzin 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu promu, zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek ma być wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
– Cieszymy się, że stocznia CRIST ma udział w budowie największego promu hybrydowego świata. To kolejny projekt, który wzmacnia naszą pozycję na rynku jednostek pasażerskich – mówi Tomasz Wrzask, PR Manager CRIST S.A.
Proces ładowanie baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, odbywać się będzie każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku.
Od lipca 2017 r., w części wyposażona jednostka była budowana w stoczni CRIST. Ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein, natomiast obiorcą finalnym jest Color Line, jeden z największy operatorów promowych w Norwegii. W zakresie działalności firmy oprócz transportu ludzi i towarów znajdują się usługi hotelowe, prowadzenie sklepów, restauracji i usługi rozrywkowe. Spółka zatrudnia aktualnie 3500 osób w czterech krajach.
Podstawowe dane jednostki:
Planowy termin wejścia do eskploatacji: lato 2019 r.
Długość jednostki: 160 m.
Szerokość jednostki: 27,10 m.
Maksymalna pojemność: 2000 pasażerów oraz 500 pojazdów.
Tekst: materiały prasowe CRIST S.A.