Już pod koniec września linia promowa Stena Line z Gdyni do Karlskrony wzbogaci się o czwarty prom pasażersko-frachtowy. Nowa jednostka, Stena Nordica, będzie kursować pięć razy w tygodniu w każdą stronę i zabierać nie tylko ładunki, ale również pasażerów i samochody osobowe.

Rekordowa liczba kursów tygodniowo i nawet 4 rejsy dziennie z Gdyni do Karlskrony

Połączenie promowe Stena Line między Gdynią a Karlskroną w południowej Szwecji ma już ponad 20-letnią historię i zakorzeniło się w świadomości mieszkańców Trójmiasta oraz pasażerów z całej Polski. Również spedytorzy po obu stronach Bałtyku wysyłają swoje ładunki korzystając z tego połączenia. Linia promowa z Gdyni do Karlskrony uzyskała też prestiżowy status Autostrady Morskiej, łączącej południe Europy z krajami skandynawskimi.

Stena Line posiada aż cztery jednostki obsługujące to połączenie z Gdyni. Są to promy pasażersko-samochodowe Stena Spirit, Stena Vision, Stena Baltica oraz m/v Gute, statek typu ro-ro, który wkrótce zakończy kursowanie. Już we wrześniu zastąpi go Stena Nordica – jednostka ro-pax, o dwukrotnie większej pojemności frachtowej, dotychczas pływająca na trasie Travemünde (Niemcy) – Liepaja (Łotwa). Stena Nordica, w przeciwieństwie do m/v Gute, przeznaczona jest zarówno do przewozów frachtowych, jak i pasażerskich. Statek zabierze na pokład 450 osób
i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych.

Dzięki wprowadzeniu Stena Nordica pasażerowie będą mogli wybierać spośród nawet 4 rejsów dziennie z Gdyni do Karlskrony. Łączna liczba kursów na tej trasie zwiększy się do rekordowej liczby 46 rejsów w obie strony tygodniowo.

Stena Nordica dla pasażerów i frachtu

Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000, oraz kilkakrotnie modernizowany. To wyjątkowa jednostka, która łączy wygodę podróżowania tak ważną dla pasażerów z dużą pojemnością frachtową. Warto wspomnieć, że Stena Nordica pływała już na trasie Gdynia-Karlskrona do roku 2008, a także zimą 2018. Jednostka cieszyła się popularnością zarówno wśród turystów, jak
i kierowców ciężarówek. W ostatnich latach przestrzenie publiczne statku zostały przebudowane,
a ich styl zmodernizowany. Komfortowe i nowoczesne wnętrza cieszą oko oraz oferują wszystko, czego potrzeba w podróży. Na pokładzie pasażerowie mogą korzystać z wygodnych kabin, restauracji i baru, lub spędzić czas na pokładzie słonecznym.

Wprowadzenie Stena Nordica na linię Gdynia-Karlskrona jest odpowiedzią na stale rosnące zapotrzebowanie na transport ładunków i przewozy pasażerskie na Morzu Bałtyckim. To jednostka o dwukrotnie większej pojemości frachtowej od jej poprzednika, m/v Gute i zabierająca ponad 400 pasażerów. Oznacza to, że będziemy mogli zaoferować klientom frachtowym i pasażerom znacznie więcej miejsc na naszych statkach. Stena Nordica gwarantuje ponadto krótsze i bardziej komfortowe przepłynięcie. Co ważne, nowy statek jest przystosowany do wykorzystywania dwóch poziomów ramp najazdowych, co znacznie skróci czas załadunku. Ze względu na podobną funkcjonalność do pozostałych trzech statków, Stena Nordica będzie dobrym uzupełnieniem naszej floty. Cieszymy się, że możemy zaoferować klientom Stena Line spójny koncept promów typu ro-pax. – mówi Marek Kiersnowski, dyrektor linii promowych na Bałtyku Południowym w Stena Line.

Linia promowa Stena Line z Gdyni do Karlskrony

prom Stena Nordica

Liczba pasażerów: 450

Czas rejsu: 10,5 godziny

Długość: 170 metrów

Szerokość: 26 metrów

Pojemność ładunkowa: 1950 m

Wymiana tonażu

Wprowadzenie nowej jednostki na trasę między Gdynią a Karlskroną jest częścią strategii wymiany tonażu, w ramach której Stena Line rozwija aż 3 trasy promowe jednocześnie. Stena Line wzmacnia także połączenie pomiędzy Göteborgiem (Szwecja) a Frederikshavn (Dania), gdzie również wprowadzi nowy statek – zakupioną wcześniej jednostkę typu ro-pax Hammerodde. Prom Stena Gothica wróci natomiast na macierzystą trasę Travemünde (Niemcy) – Liepaja (Łotwa), gdzie będzie kursować razem z siostrzaną jednostką, m/v Urd.

Między Gdynią a Szwecją 52 razy w tygodniu ze Stena Line

Operator promowy Stena Line obecnie obsługuje dwie linie promowe z Polski: z Gdyni do Karlskrony oraz z Gdyni do Nynäshamn. Linia do Karlskrony w południowej Szwecji funkcjonuje już od ponad 20 lat. Natomiast linia promowa z Gdyni do Nynäshamn (port w okolicach Sztokholmu) wystartowała pod koniec 2017 roku. Łącznie z 6 rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn oraz 46 do Karlskrony (razem z rejsami nowego promu Stena Nordica), Stena Line od września oferuje rekordową liczbę aż 52 rejsów tygodniowo między Gdynią a Szwecją, pięcioma promami.

Dodatkowych informacji przedstawicielom mediów udzielają:

Agnieszka Zembrzycka

rzecznik prasowy Stena Line Polska

agnieszka.zembrzycka@stenaline.com

tel. kom. 508 002 706

Klaudia Szyszka

Konkret PR

k.szyszka@konkretpr.pl

tel. kom. 789 094 007

tel/fax. 22 628 50 42

tel. 58 660 92 45

Trochę więcej o Stena Line

Stena Line jest powstałym w 1962 roku szwedzkim koncernem promowym, z siedzibą w Göteborgu. Operuje na 21 trasach łączących 10 krajów, eksploatuje około 38 promów, zatrudnia ponad 5000 pracowników.  Przewozy wynoszą rocznie: ponad 7 mln pasażerów, 1,5 mln samochodów osobowych oraz 2 mln jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.). Stena Line jest ważną częścią europejskiej sieci logistycznej i stale rozwija nowe rozwiązania intermodalne, łącząc transport kolejowy, drogowy i morski. Stena Line odgrywa również ważną rolę w turystyce w Europie dzięki szerokiej działalności pasażerskiej.

W Polsce Stena Line jest obecna od ponad dwóch dekad. Promy z charakterystycznym czerwonym kominem łączą Gdynię z Karlskroną w południowej Szwecji. Co roku tę trasę przemierza ponad pół miliona pasażerów, korzystając z jednego z dwóch bliźniaczych statków o szerokiej ofercie atrakcji dla pasażerów: Stena Vision i Stena Spirit. Pozostałe statki na linii: Stena Baltica oraz Stena Nordica (od września 2018) również zabierają pasażerów i samochody osobowe, lecz są przeznaczone głównie do przewozu ładunków. W październiku 2017 Stena Line rozpoczęła kursowanie na drugiej linii pomiędzy Polską a Szwecją: z Gdyni do Nynäshamn w okolicach Sztokholmu. Jest to połączenie frachtowe, obsługiwane przez statek o nazwie Bore Bay, który przewozi ładunki i ciężarówki.

Stena Line jest częścią Stena AB Group, należącej do rodziny Olsson. Poza przewozami promowymi, grupa zajmuje się m.in. żeglugą, wydobyciem ropy naftowej, recyklingiem, obrotem nieruchomościami. Obroty całej grupy sięgają 36,5 mld koron szwedzkich rocznie. Stena AB zatrudnia 15 000 pracowników na całym świecie.

Previous

Nowy Europejski Fundusz Morski i Rybacki

Next

Studenckie regaty na Odrze

Zobacz również