W najbliższych latach tereny portowe czekają kolejne przeobrażenia. Port Gdańsk podpisał umowę na rozbudowę i modernizację sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym.
3 lipca Zarząd Portu Gdańsk podpisał umowę z firmą NDI SA, wykonawcą kontraktu, polegającego na rozbudowie układu drogowego i zespołu torów w Porcie Zewnętrznym. Zadanie jest dofinansowane przez mechanizm CEF (Connecting Europe Facility) i jest kolejnym kontraktem podpisanym przez Port Gdańsk z dofinansowaniem unijnym w ostatnich miesiącach. Wartość kontraktu to prawie 176 mln zł.
– To kolejny z projektów współfinansowany ze środków unijnych. Rozbudowa portowej infrastruktury realizowana jest z coraz większym rozmachem. Jest to efekt pracy kilku ostatnich lat, a ostateczne rezultaty przyczynią się do osiągnięcia naszego głównego celu, którym jest całkowita dominacja na Bałtyku – mówi Prezes Portu Gdańsk Łukasz Greinke.
Zmianie ulegnie m.in. układ komunikacyjny w Porcie Zewnętrznym w tym ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Pojawi się dodatkowy tor do terminala DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Dodatkowo powstanie niewielki parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części Portu.
– W perspektywie budowy Portu Centralnego, układ drogowy i kolejowy w Porcie Zewnętrznym musiał ulec zmianie. Dotychczasowe połączenia są niewystarczające, a myśląc perspektywicznie planujemy infrastrukturę gotową do obsłużenia przeładunków w następnych dekadach.
– Dzięki tym projektom, stajemy się coraz bardziej atrakcyjni i konkurencyjni. Wytrwale i zgodnie z planem realizujemy największy w historii gdańskiego portu program inwestycyjny. Ambitne plany, które mamy, wymagają entuzjazmu i zaangażowania naszych pracowników jak również koordynacji i nadzoru dużej liczby projektów w jednym czasie. Uczymy się tego coraz lepiej – przyznaje Prezes Greinke.
Kontakt dla mediów:
Rzecznik Prasowy Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.