To efekt podpisanego porozumienia pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S. A i Polską Agencją Inwestycji i Handlu S. A. podczas I Forum Wsparcia Polskiego Biznesu za Granicą- PAIH Expo 2018 odbywającego się na PGE Narodowy. Krystalizująca się sieć Zagranicznych Biur Handlowych PAIH jest kluczowym elementem nowego modelu internacjonalizacji polskiego biznesu jako jednego z filarów Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Podczas jednodniowego wydarzenia, którego realizacja przebiegała przy współpracy z Grupą PFR, ZMPG S.A. zyskał nowego partnera do współpracy w zakresie promocji swoich strategicznych inwestycji za granicą.

Dzięki realizowanym przez PAIH programom ekspansji na rynki perspektywiczne mamy sporą szansę na znalezienie odpowiedniego inwestora dla kluczowego z punktu widzenia rozwoju Portu Gdynia projektu, jakim jest Port Zewnętrzny – komentuje Prezes ZMPG S.A. Adam Meller

Korzystając z wiedzy i kompetencji Zagranicznych Biur Handlowych PAIH, mamy do dyspozycji ponad 50 takich placówek. Dzięki nawiązanej współpracy szybciej dotrzemy do potencjalnych inwestorów zainteresowanych naszymi projektami – dodaje wiceprezes ZMPG S.A. Grzegorz Dyrmo.

Nawiązana współpraca koncentrować się będzie w zakresie promocji działań na rzecz napływu zagranicznych inwestycji do Gdyni poprzez organizację spotkań, prelekcji oraz seminariów kontaktowych z zagranicznymi inwestorami. Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu to sieć przedstawicielstw, których zadaniem jest wspieranie eksportu oraz inwestycji polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, jak również przyciąganie inwestorów do Polski. Docelowo powstać ma 70 Biur, w krajach o największym potencjale rozwojowym dla polskich firm. Biura charakteryzują się elastyczną strukturą dopasowaną do potrzeb i wyzwań na danym rynku oraz szerokim wachlarzem usług świadczonych na miejscu.

Tekst i zdjęcie: materiały prasowe ZMPG-a S.A.