23 sierpnia br. mieliśmy zaszczyt przywitać w DCT Gdańsk pierwszy na świecie statek o szerokości 24-rzędów kontenerów – MSC Gulsun, w ramach jej zawinięcia w cotygodniowym serwisie 2M Silk/AE-10.

Podczas jej postoju w Gdańsku, na MSC Gulsun zostanie przeładowane 11,000 kontenerów (18,000 TEU). To największa regularna wymiana kontenerów w Europie.

Od 2013 największe statki kontenerowe na świecie regularnie zawijają do DCT Gdańsk, gdzie nasze najnowocześniejsze suwnice STS o zasięgu ponad 25 rzędów kontenerów, głębokowodne nabrzeża i obrotnice do 670 m oznaczają, że DCT jest więcej niż gotowe do przeładunku nowej klasy kontenerowca typu Megamax-24, o pojemności 23,756 TEU (jednostka równoważna pojemności kontenera o długości 20 stóp)

W DCT Gdańsk nieustannie inwestujemy w przyszłość, więc kiedy ona nadejdzie – podobnie jak w przypadku nowej klasy statków – jesteśmy na to gotowi. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom za korzystanie z DCT Gdańsk jako bramy do Europy Wschodniej oraz MSC za powierzenie nam ich nowej flagowej klasy statków, przy obsłudze których dążymy do zapewnienia najwyższego poziomu usług i niezawodności – mówi Prezes Zarządu DCT Gdańsk, Cameron Thorpe.

Fakty o MSC Gulsun

Pojemność: 23,756 TEU (jednostka równoważna pojemności kontenera o długości 20 stóp)

Builder: Samsung Heavy Industries w Południowej Korei

Bandera: Panama

Dostarczona: Lipiec 2019

Prędkość: do 21 węzłów

Długość: 399.9 m

Szerokość: 61.5 m

Głębokość: 33.2 m

Zanurzenie: > 16 m

Tekst: materiały prasowe DCT

Zdjęcia: Cezary Spigarski

Previous

Przeładunki na wznoszącej fali

Next

Morskie budowle hydrotechniczne. Zalecenia do projektowania, wykonywania i utrzymania

Zobacz również