Gdańskie Żurawie i dom – tak wyglądać będzie nowe logo Fundacji Społecznie Bezpieczni. Znak graficzny jest nowoczesny i minimalistyczny, jednak jego przekaz niesie ze sobą głębsze przesłanie, a nawiązuje do inicjatywy, którą Fundacja wraz ze Stocznią Cesarską Development uruchomią w najbliższych tygodniach.

Do konkursu na logo Fundacji Społecznie Bezpieczni zgłoszonych zostało 10 prac. Komisja konkursowa, w której składzie zasiedli Barbara Tusk z FRAG, Gerard Schuurman dyrektor Projektu Stoczni Cesarskiej i Mariusz Waras z WL4, wybrała logo, które najlepiej wpisuje się w istotę działalności Fundacji Społecznie Bezpieczni.

– Nadesłane propozycje były bardzo ciekawe, jednak spośród wszystkich prac ta szczególnie się wyróżniała i nawiązywała zarówno do miejsca jak i celu działalności – mówi Gerard Schuurman.

Przypomnijmy, że celem nawiązanej w październiku 2018 roku współpracy Fundacji Społecznie Bezpieczni i właściciela żurawia, Spółki Stocznia Cesarska Development, jest realizacja projektów z zakresu ekonomii społecznej i rewitalizacji społecznej na terenie Stoczni Cesarskiej. Jednym z najciekawszych projektów będzie stworzenie z jednego z żurawi stoczniowych atrakcji turystycznej,z której będzie można podziwiać zapierającą dech w piersiach panoramę terenów stoczniowych, jak i panoramę Gdańska i Trójmiasta.

Wejście na żuraw będzie biletowane, a dochód z biletów przeznaczony zostanie na wsparcie bieżącej działalności Fundacji, która na co dzień zajmuje się zajmuje się aktywizacją osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością, osób i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji społecznej oraz wyrównywaniem ich szans, pomocą osobom niepełnosprawnym, dzieciom i młodzieży ze środowisk zagrożonych patologią społeczną. W ubiegłym roku Fundacja objęła w zarządzanie parking przy ul. Lawendowej w Gdańsku, z którego dochód przeznaczany jest na cele statutowe Fundacji. Dzięki tej inicjatywie Fundacja pozyskała już kilkadziesiąt tysięcy złotych na wyposażenie schroniska dla osób bezdomnych. Stoczniowy żuraw ma szansę powtórzyć ten sukces i stać się żurawiem społecznie odpowiedzialnym.

Jak zaznaczył autor zwycięskiej pracy Dawid EstkowskiProponowany znak graficzny swoją nowoczesną i minimalistyczną formę zawdzięcza połączeniu gdańskich dźwigów stoczniowych i kształtu domu, jako symbolu bezpieczeństwa.

– Nowe logo podkreśla cele, które chcemy realizować. Chcemy jak najszybciej udostępnić żuraw mieszkańcom i turystom, aby jak mógł się stać atrakcją turystyczną jeszcze przed sezonem turystycznym tego roku, a dochód przeznaczyć na realizację naszych celów statutowych – czyli pomoc osobom dotkniętymi bezdomnością i zagrożonymi wykluczeniem społecznym – mówi Dominik Kwiatkowski.


– Już w dniach 12 i 13 kwietnia planujemy bezpłatne wejście testowe na żuraw. Zapraszamy Państwa do zapisywania się na to wydarzenie. Będzie można zobaczyć Gdańsk z całkowicie nowej perspektywy. Osoby, które zapiszą się na wejścia testowe zostaną poproszone o wypełnienie krótkiej ankiety, która pomoże nam lepiej przygotować ofertę i system rezerwacji przed oficjalnym otwarciem – dodaje Dominik Kwiatkowski.

Testowe wejście planowane jest na piętek 12 kwietnia o godzinie 16.00, 16.20 i 16.40 oraz sobotę 13 kwietnia na godziny 12.00, 12.20 i 12.40. Grupy wchodzące mogą liczyć po maksymalnie 15 osób.

Krzysztof Król

Zdjęcia: materiały prasowe, Dawid Linkowski