Rozbudowywane jest nabrzeże o długości 1220 metrów. Jest to jedno z kilku zadań obejmujących większy projekt przebudowy toru wodnego. Nowe nabrzeże uniwersalne pozwoli na lepsze wykorzystanie tego strategicznego miejsca w porcie. Do nabrzeża będą mogły podchodzić większe jednostki o zanurzeniu do 10,6 metra.

Firma Budimex we współpracy z firmą Keller realizuje zadanie zgodnie z harmonogramem. Na obecnym etapie prac instalowana jest palościanka z wykorzystaniem rur o dużych średnicach. Pale stalowe dostarczane są przez firmę SSAB. Na nabrzeże sukcesywnie drogą morską dostarczane są kolejne partie materiału. W sumie firma SSAB dostarczy 4 400 ton elementów rurowych, które następnie z wykorzystaniem specjalnego szablonu, zostaną wbite za pomocą wibromłota wzdłuż istniejącego nabrzeża.

Wypełnieniem ściany są grodzice stalowe. Ostateczne rozwiązanie technologiczne dla tego zadania powstało dzięki otwartej współpracy Generalnego Wykonawcy, projektanta oraz podwykonawcy. Prace mają potrwać do 2020 roku.

Aleksandra Burska

Zdjęcia: materiały prasowe SSAB

Previous

Seminarium Hydrotechniczne w Ośrodku Kultury Morskiej

Next

Konferencja otwierająca „Budowa publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia"

Zobacz również