Tłumy odwiedzających, rosnąca liczba zawinięć oraz statki większe niż w poprzednich latach. Tak wyglądał tegoroczny sezon statków pasażerski w Porcie Gdynia.

Podsumowanie sezonu zostało przedstawione podczas zorganizowanej 7 października br. konferencji prasowej. Omówienia dokonali, od lewej: Maciej Krzesiński – dyrektor ds. marketingu, Magdalena Węgrowicz – dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz wiceprezes Maciej Bąk

Do nabrzeża Francuskiego wycieczkowce zawinęły aż 54 razy, z czego cztery to niespodzianki: Viking Jupiter oraz Viking Sea. Tegoroczny sezon statków pasażerskich w Porcie Gdynia rozpoczął się 24 kwietnia i trwał do 7 października 2019 roku włącznie. W porównaniu do poprzedniego sezonu liczba zawinięć wzrosła o cztery, taki sam progres dotyczy średniej długości jednostki przypływającej do Portu Gdynia. Liczba pasażerów, którzy skorzystali z atrakcji Pomorza to prawie 118 tysięcy, co stanowi 17 – procentowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Wpływa to na efekt ekonomiczny, albowiem każdy z pasażerów zostawia ok. 80 euro, co przy łącznej liczbie odwiedzających stymuluje gospodarkę regionu kwotą prawie 40 mln PLN.

Przy Nabrzeżu Francuskim ostatni z tegorocznych gości – statek pasażerski „AIDAmar”

Z morskiej branży rejsów turystycznych, przychód generuje zarówno port, jak i lokalny biznes. Inne korzyści realizowane poza portem to promocja naszego regionu i impuls dla tutejszych przedsiębiorców, co w rezultacie przekłada się na dodatkowe dochody. Ściśle współpracujemy z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną, aby możliwie jak najlepiej wykorzystać potencjał branży statków pasażerskich – komentuje Maciej Bąk – wiceprezes ZMPG S.A.

W tym roku każdy pasażer statku wycieczkowego zostawił w regionie około 80 euro. Biorąc pod uwagę, że do portu zawijają coraz większe jednostki, z roku na rok turystów w naszym regionie będzie przybywać. Cieszymy się, że Port Gdynia rozwijając swoją infrastrukturę bierze pod uwagę również branżę turystyczną. Rozwój Portu Gdynia to rozwój regionu oraz większe wpływy finansowe – mówi Magdalena Węgrowicz – Dyrektor PROT

Tegoroczny sezon obfitował w jednostki o wyjątkowej ofercie, nie tylko rozrywkowej. Coraz częściej armatorzy statków pasażerskich identyfikują się, podobnie jak Port Gdynia, z inicjatywą promującą ekologiczne postawy. Costa Pacifica, która przy nabrzeżu Francuskim w tym roku pojawiła się dwa razy, oprócz pysznego jedzenia serwowanego w pięciu restauracjach, racjonalnie dba o produkty spożywcze znajdujące się pod okiem kucharzy. Zgodnie z ideą „zero food waste” świeże, niewykorzystane porcje żywności przekazywane są do osób potrzebujących.

Nad goszczącymi w gdyńskim porcie statkami pasażerskimi fruwał sobie oczywiście Tadeusz Urbaniak

Dobrze prosperujący biznes połączony z troską o otoczenie to dzisiaj standard, który przyciąga kolejnych klientów. Tylko reagując w sposób elastyczny jesteśmy w stanie zrobić więcej niż zakładaliśmy. Oferując usługę regularnego bunkrowania, znacznie wcześniej niż wynika to z norm unijnych, wysłaliśmy sygnał do naszego bliższego i dalszego otoczenia, że idea zrównoważonego nie jest nam obca – komentuje Adam Meller – Prezes ZMPG S.A. – Statki wycieczkowe coraz częściej wyposażone są w tzw. mokre hybrydowe skrubery- czyli system oczyszczania, w którym spaliny są wprowadzane do rozpylonej chmury wody, pochłaniającej cząsteczki siarki – dodaje.

W kolejnym sezonie do Portu Gdynia zawinie statek Disney Magic, którego wystrój i klimat przenoszą do cudownego świata bajek. Polskie miasto będzie czwartym na trasie 11-dniowego rejsu, który wyruszy z Dover, a zakończy się w Kopenhadze. W przyszłym roku do Portu Gdynia zwinie największy do tej pory wycieczkowiec MSC  Splendida mierzący 333,3 m.

Teks: materiały prasowe ZMPG-a

Zdjęcia: Tadeusz Urbaniak, Cezary Spigarski (również komentarz)

Previous

Jacek Noetzel zwycięzcą 68. Błękitnej Wstęgi Zatoki Gdańskiej

Next

XI Zlot „Próchno i rdza”

Zobacz również