Dnia 18.11.2022 r. o godzinie 10:00 w stoczni CRIST rozpoczęła się ceremonia cięcia blach nowego projektu jednokadłubowego statku dla armatora ULSTEIN VERFT o numerze roboczym NB318, który ma służyć do obsługi farmy wiatrowej . Nasza współpraca z tym armatorem rozpoczęła się w 2013 r. od projektu NB 301, zrealizowaliśmy dla nich już 14 projektów, teraz wykonujemy projekt numer 15 i 16.

Jednostka w budowie będzie w stanie spełnić ogólne wymagania morskiej branży wiatrowej, takie jak przewóz personelu, ładunków, paliwa olejowego ,wody w zbiornikach, części zamiennych oraz innych ładunków drobnicowych pod i na pokładach otwartych. Statek będzie posiadał 91 kabin , pomieści maksymalnie 126 osób. Będzie napędzany elektrycznie , wspomagany bateryjnie. Hybrydowy napęd akumulatorowy oraz paliwo metanolowe umożliwi zerową emisję. System ładunkowy będzie zapewniać bezpieczeństwo oraz umożliwi sprawny załadunek i rozładunek statku. Kształt kadłuba zapewnia doskonałe osiągi w zakresie zużycia paliwa, zwrotności, prędkości, stabilności, ładowności i wykorzystania energii. Oparty jest na technologii ULSTEIN TWIN X-STERN , jest to cecha konstrukcyjna obejmująca ostrzejsze linie kadłuba i eliminująca płytę pawęży, zwiększa funkcjonalność dzięki pozytywnemu wpływowi na utrzymanie położenia statku, reakcję fal, komfort i bezpieczeństwo w trudnych warunkach poprzez zmniejszenie sił uderzenia fal, wilgotności pokładu i rozprysku.

Statek będzie zoptymalizowany pod kątem sprawnego i wydajnego wykonywania pracy techników i przemieszczania ładunku na pokładzie, celem zminimalizowania ręcznego przenoszenie ładunku, narzędzi i części zamiennych. Jednostka będzie miała długość całkowitą 89,6 m i szerokość 19,2 m.

ULSTEIN VERFT to nasz stały klient. Współpraca z nim jest bardzo owocna, co widać po liczbie zrealizowanych projektów. ULSTEIN ma patent na nieszablonowy kształt dziobu i rufy, z którym jesteśmy już dobrze zaznajomieni. Od lat pracujemy zgodnie z ich standardami. Budowę kadłubów realizujemy na bieżąco w trakcie tworzenia i cotygodniowego spływu dokumentacji. Wypracowaliśmy do siebie wzajemne zaufanie, które pozwala nam przystąpić do prefabrykacji kolejnych jednostek.

Tekst i zdjęcia: materiały prasowe CRIST SA

Previous

Najnowszy prom typu E-Flexer – już niedługo na Morzu Bałtyckim

Next

„Rozwój gospodarki morskiej. Seminarium z okazji 100-lecia Portu w Gdyni”

Zobacz również