Kadłub nowej jednostki dla polskiego armatora jest już w pełni gotowy. Prom został zwodowany we włoskiej stoczni CN Visentini i zacumowany przy tamtejszym nabrzeżu, gdzie będzie wyposażany. Wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, nie ma opóźnień. W pierwszej połowie kwietnia 2023 zakończono prace nad kadłubem statku, który w przyszłym roku ma uzupełnić flotę Polferries. Przed kilkoma tygodniami armator udostępnił zdjęcie z logiem swojej marki widocznym na burcie jednostki. Teraz w mediach społecznościowych pokazał video, na którym przedstawiono proces wodowania. Nowy prom ma długość 216 metrów, szerokość 28 metrów i linię ładunkową długą na blisko 3 kilometry. Zmieści ponad 900 pasażerów w kabinach o kilku standardach oraz licznych fotelach lotniczych. Prom będzie pływał na linii Świnoujście-Ystad. Długa linia ładunkowa nowej jednostki wpłynie na efektywność transportową Polferries i pomoże skutecznie konkurować z pozostałymi operatorami promowymi. Pozyskanie promu wpisuje się w realizację polsko-szwedzkiego projektu pn. „Poprawa zdolności przewozowych i przeładunkowych oraz bunkrowanie LNG. Połączenie morskie Świnoujście-Ystad”, którego uczestnikiem jest także Polska Żegluga Bałtycka S.A.
* * *
POLFERRIES to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Co roku pokłady promów Polferries zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.
Zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A.:
Andrzej Madejski, Prezes Zarządu
Andrzej Pilarski, Członek Zarządu
Tekst: Michał Arciszewski, Rzecznik Prasowy