Scheldt River, pogłębiarka wykonująca na co dzień prace na torze wodnym Świnoujście –Szczecin to pierwsza jednostka, która została zatankowana paliwem LNG w porcie Szczecin.

Operacja odbyła w technologii truck-to-ship, pod stałym nadzorem wykwalifikowanych pracowników. Statek przyjął paliwo na nabrzeżu Niemieckim ze specjalnych cystern kriogenicznych przystosowanych do bunkrowania jednostek pływających.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, wskazał w obu portach nabrzeża, które to ze względu na swoje parametry oraz uwarunkowania techniczne dają możliwość przeprowadzenia operacji bunkrowania LNG od strony lądu bezpośrednio z autocysterny. Przy czym, każdorazowo warunki bunkrowania powinny być ustalane przez dostawcę z ZMPSiŚ, jako podmiotem zarządzającym portem oraz Urzędem Morskim w Szczecinie, jako przedstawicielem administracji morskiej odpowiedzialnej za bezpieczeństwo w portach Szczecin i Świnoujście:

–           nabrzeża w porcie Szczecin: Katowickie, Chorzowskie, Gliwickie, Wałbrzyskie, Bytomskie, Górnośląskie, Regalica, Fińskie, Czeskie**, Słowackie**, Niemieckie, Holenderskie, Belgijskie, Angielskie, Polskie, Węgierskie, Rumuńskie, Rosyjskie, Greckie (część północna);

–           nabrzeża w porcie Świnoujście: Chemików, Górników, Hutników, Władysława IV, stanowisko promowe 1, 2, 3, 4 i 5.

Ostateczne potwierdzenie możliwości bunkrowania na wskazanych nabrzeżach i ustalonych warunkach, każdorazowo będzie weryfikowane na etapie oceny ryzyka poszczególnych lokalizacji.

Monika Woźniak-Lewandowska

Zdjęcia: materiały prasowe ZMPSiŚ S.A.

Previous

Kluczowy rozdział inwestycji „Port Zewnętrzny w Porcie Gdynia”

Next

Święto Niepodległości na Zatoce Gdańskiej

Zobacz również