30. października br. miałem okazję do odwiedzin w Stoczni Nauta S.A. Jak zawsze pod opieką Jarka Staluszki, z zachowaniem obowiązujących procedur bezpieczeństwa pandemicznego i w kasku. Zrobiliśmy mały obchód stoczni pod względem reporterskim, a trzeba powiedzieć w stoczni doki i nabrzeża pełne. Nawet, co dla moich oczu bardzo rzadkie, dok nr 3 podczas operacji wynurzania ze świeżo wprowadzonym na niego statkiem. Efekt odwiedzin poniżej (cs).

Mt ELKA ELEFSIS

IMO: 9705914

Typ statku: Oil/Chemical Tanker

Bandera: Liberia

Gross Tonnage: 31905 t

Summer DWT: 51000 t

Length Overall x Breadth Extreme: 189 x 35 m

Zanurzenie (MLD): 18.75 m

Rok budowy: 2015

Lightship (masa statku „pustego” – bez ładunku, paliwa, smarów, wody świeżej i zużytej, wód balastowych): 11352.7 t

Port macierzysty: MONROVIA.

Towarzystwo klasyfikacyjne: American Bureau of Shipping (IACS) Delivered since 27/08/2015.

Silnik główny: STX/MAN DIESEL & TURBO 6G50ME-B9.3 10,320 KW at 100 RPM.

Ship manager/Commercial manager EUROPEAN PRODUCT CARRIERS LTD 2, Artemisiou Street, Glyfada, 166 75 Athens, Greece.

Remont obejmuje: standardowy przegląd klasowy po 5 latach (1st class). Konserwacja kadłuba, przegląd/wymiana uszczelnienia rufowego, serwisy urządzeń.

Monaż BWTS – prace rurarskie, elektryczne, ślusarskie.

BWTS – producent wyposażenia – Techcross (panele kontrolne, pompy mieszalnikowe, zawory, kable, czujniki) – Wydajność 2 x 1000 m3/h.

Statek „WARMIA”

Armator: Polska Żegluga Morska P.P.

Typ statku: – masowiec, 5 ładowni, 5 luków.

Port macierzysty: – Nassau.

Sygnał wywoławczy: – C6TY2.

Towarzystwo Klasyfikacyjne: DNV – GL – 100A1.

Typ statku: masowiec.

Przystosowany do przewozu ładunków ciężkich – ładownie 2 i 4 mogą być puste.

ESP; Ship Right  (SDA; FDA; CM); LI; ICE Class 1C FS; *IWS; LI- UMC; UMS.

Towarzystwo Klasyfikacyjne: PRS.

Stocznia: – Xingang, Chiny.

Rok Budowy: – 2005.

DWT: – 38980,5 mt.

GRT: – 24109.

NRT: – 13253.

Ciężar statku pustego: – 8860 mt.

Główne wymiary:

Długość całkowita: 190 m.

Długość między pionami: – 183,00 m.

Szerokość: – 28,50 m.

Wysokość do pokładu głównego: – 15,10 m.

Ilość ładowni: – 5.

Pokrywy ładowni: – TTS, „folding type”.

Dźwigi ładunkowe: – Tsuji HDHS3028S.

Ostatnie dokowanie: – 01.12.2014 – 15.12.2014.

IMO No – 9423798.

PRS No –  110419.

DNV-GL No –  30488.

Zakres prac: trzeci remont klasowy plus montaż systemu uzdatniania wód balastowych WTS – Alfa Laval.

Statek MAZURY

Armator: – Polska Żegluga Morska P.P.

Typ statku: – masowiec, 5 ładowni, 5 luków;

Port macierzysty: – Nassau

Statek ma dokowanie awaryjne.

Statek ONEGO DEUSTO

Armator: TAS Transatlantische Schifffahrts GmbH & Co. KG

Zakres prac: remont dokowy.

Statek CSL TRIMNES

V.SHIP

Opracowanie danych: Jarosław Staluszka

Zdjęcia i komentarz: Cezary Spigarski

Previous

Port Community System (PCS)

Next

Tym, co odeszli na wieczną wachtę…

Zobacz również