30. października br. miałem okazję do odwiedzin w Stoczni Nauta S.A. Jak zawsze pod opieką Jarka Staluszki, z zachowaniem obowiązujących procedur bezpieczeństwa pandemicznego i w kasku. Zrobiliśmy mały obchód stoczni pod względem reporterskim, a trzeba powiedzieć w stoczni doki i nabrzeża pełne. Nawet, co dla moich oczu bardzo rzadkie, dok nr 3 podczas operacji wynurzania ze świeżo wprowadzonym na niego statkiem. Efekt odwiedzin poniżej (cs).
Mt ELKA ELEFSIS
IMO: 9705914
Typ statku: Oil/Chemical Tanker
Bandera: Liberia
Gross Tonnage: 31905 t
Summer DWT: 51000 t
Length Overall x Breadth Extreme: 189 x 35 m
Zanurzenie (MLD): 18.75 m
Rok budowy: 2015
Lightship (masa statku „pustego” – bez ładunku, paliwa, smarów, wody świeżej i zużytej, wód balastowych): 11352.7 t
Port macierzysty: MONROVIA.
Towarzystwo klasyfikacyjne: American Bureau of Shipping (IACS) Delivered since 27/08/2015.
Silnik główny: STX/MAN DIESEL & TURBO 6G50ME-B9.3 10,320 KW at 100 RPM.
Ship manager/Commercial manager EUROPEAN PRODUCT CARRIERS LTD 2, Artemisiou Street, Glyfada, 166 75 Athens, Greece.
Remont obejmuje: standardowy przegląd klasowy po 5 latach (1st class). Konserwacja kadłuba, przegląd/wymiana uszczelnienia rufowego, serwisy urządzeń.
Monaż BWTS – prace rurarskie, elektryczne, ślusarskie.
BWTS – producent wyposażenia – Techcross (panele kontrolne, pompy mieszalnikowe, zawory, kable, czujniki) – Wydajność 2 x 1000 m3/h.
Statek „WARMIA”
Armator: Polska Żegluga Morska P.P.
Typ statku: – masowiec, 5 ładowni, 5 luków.
Port macierzysty: – Nassau.
Sygnał wywoławczy: – C6TY2.
Towarzystwo Klasyfikacyjne: DNV – GL – 100A1.
Typ statku: masowiec.
Przystosowany do przewozu ładunków ciężkich – ładownie 2 i 4 mogą być puste.
ESP; Ship Right (SDA; FDA; CM); LI; ICE Class 1C FS; *IWS; LI- UMC; UMS.
Towarzystwo Klasyfikacyjne: PRS.
Stocznia: – Xingang, Chiny.
Rok Budowy: – 2005.
DWT: – 38980,5 mt.
GRT: – 24109.
NRT: – 13253.
Ciężar statku pustego: – 8860 mt.
Główne wymiary:
Długość całkowita: 190 m.
Długość między pionami: – 183,00 m.
Szerokość: – 28,50 m.
Wysokość do pokładu głównego: – 15,10 m.
Ilość ładowni: – 5.
Pokrywy ładowni: – TTS, „folding type”.
Dźwigi ładunkowe: – Tsuji HDHS3028S.
Ostatnie dokowanie: – 01.12.2014 – 15.12.2014.
IMO No – 9423798.
PRS No – 110419.
DNV-GL No – 30488.
Zakres prac: trzeci remont klasowy plus montaż systemu uzdatniania wód balastowych WTS – Alfa Laval.
Statek MAZURY
Armator: – Polska Żegluga Morska P.P.
Typ statku: – masowiec, 5 ładowni, 5 luków;
Port macierzysty: – Nassau
Statek ma dokowanie awaryjne.
Statek ONEGO DEUSTO
Armator: TAS Transatlantische Schifffahrts GmbH & Co. KG
Zakres prac: remont dokowy.
Statek CSL TRIMNES
V.SHIP
Opracowanie danych: Jarosław Staluszka
Zdjęcia i komentarz: Cezary Spigarski