Nie spada zainteresowanie usługami remontowo-dokowymi oferowanymi przez gdyńską stocznię „Nauta” S.A. Warte odnotowania jest jednoczesne prowadzenie prac remontowych na trzech masowcach Polskiej Żeglugi Morskiej. Największy z nich m/v Rysy, o długości 229 m i szerokości 32 m, jest określany mianem kamsarmax. Oznacza to jednostkę o maksymalnych wymiarach gabarytowych umożliwiających zawinięcie do Portu Kamsar w Gwinei. Statek przechodzi remont klasowy połączony z montażem systemu uzdatniania wód balastowych. Dwie pozostałe jednostki to m/v Wadowice II oraz m/v Puck, gdzie wykonywane są remonty bieżące połączone z konserwacją ładowni.
System uzdatniania wód balastowych montowany jest również na dwóch jednostkach należących do niemieckiego armatora JÜNGERHANS MARITIME SERVICES GMBH & CO. KG. Są to 140-metrowy kontenerowiec „Pavo J” oraz 153-metrowy drobnicowiec. Przy jednym z nabrzeży prowadzone są prace na blisko 230-metrowym zbiornikowcu „Nordic Josephine” niemieckiego armatora V.Ships (Germany) GmbH.
Jednocześnie trwają prace w dokach pływających – obecnie remontowany jest drobnicowiec „OSLO CARRIER 3” o wymiarach 107m x 18 m oraz kontenerowiec „JSP ANNA” o długości całkowitej 134 m.
Jarosław Staluszka
Zdjęcia: Cezary Spigarski