5 maja br. odbyło się wodowanie statku w stoczni Marine Projects Ltd Sp. z o.o. w Gdańsku. Zaplanowane na godzinę 12.00 zostało przeprowadzone zgodnie z planem (zanurzanie doku rozpoczęto odpowiednio wcześniej).

Jak przekazał mi Dyrektor Handlowy i Zarządzania Projektami Przemek Kaszubowski: „Wodowany w piątek „Ro Senja” to 10 statek typu Live Fish Carrier (LFC) – czyli statek służący do przewozu żywych ryb. Zbudowany został dla Norweskiej stoczni Larsnes Mek Verksted AS. Jednocześnie jest to 54 jednostka zbudowana w Marine Projects Ltd. Dla tego samego klienta w realizacji są 3 kolejne jednostki – 2 trawlery i 1 LFC. Armatorem statku, po jego wykończeniu będzie norweski Rostein AS. Czas wykonania wyniósł 9 miesięcy od momentu rozpoczęcia cięcia stali do oddania statku gotowego do przeholunku.”

Projekt powstał w norweskiej firmie Skipskompetanse AS z Måløy. Długość całkowita wynosi 84,2 m; szerokość 15,5 m; pojemność ładowni 3900 m3; klasyfikuje Det Norske Veritas.

Dyrektor Przemek Kaszubowski uzupełnił też: „Kadłub był budowany tradycyjnie z sekcji i bloków prostopadle do nabrzeża Marine Projects Ltd. Przesuwany za pomocą siłowników hydraulicznych najpierw na ponton, a później z pontonu na dok (dok o długości podporowej 100 m i szerokości wewnętrznej 18,5 m i nośności 3500 ton, który od marca b.r. jest naszą własnością). Stan zaawansowania jednostki na dzień przekazania klientowi szacujemy na ok. 75%. Prace pozostałe do wykonania w stoczni Klienta to wyposażenie wnętrz, montaż systemu załadunku i wyładunku ryb oraz uruchomienie wszystkich systemów.”

Tekst i zdjęcia: Cezary Spigarski

Previous

Muzeum Rybołówstwa w Helu kończy 50 lat

Next

Eksponaty, które zaskakują! W Muzeum Wisły w Tczewie otwarto wystawę „Człowiek i rzeka. Rybołówstwo na dolnej Wiśle”

Zobacz również