Magazyn C. Hartwig Gdynia, zlokalizowany w sąsiedztwie Portu Gdynia, wzbogacił się o suwnicę do rozładunku i załadunku stali. Zmodernizowany został też plac przeładunkowy. Dzięki temu 10-krotnie wzrosły możliwości składowe, a co za tym idzie znacząco podniosła się efektywność procesu obsługi magazynowej klientów gdyńskiego spedytora.

Dziesięciokrotny wzrost możliwości składowych w gdyńskim magazynie oznacza, że można w nim jednorazowo składować nawet 15 000 ton stali – przy czym do każdego towaru jest bezpośredni dostęp. Zainstalowana w magazynie dwudźwigarowa, natorowa suwnica o udźwigu 12,5 tony została wyprodukowana we Włoszech.

– Tego typu suwnice spotyka się zwykle w halach produkcyjnych lub magazynach przedsiębiorstw specjalizujących się w obrocie stalą. Nasza firma, jako doświadczony operator w spedycji towarów salowych, zdecydowała się na tę inwestycję, by jeszcze efektywniej obsługiwać klientów z tego sektora. Dzięki suwnicy w naszym magazynie w Gdyni będziemy mogli sprawniej przeładowywać nie tylko różnego rodzaju materiały stalowe, np. kręgi, pręty, rury, ale także produkty w Big Bagach, maszyny produkcyjne, agregaty i inne towary, które mieszczą się w ramach wagowych urządzenia – mówi Arkadiusz Żebrowski, Kierownik ds. Logistyki Magazynowej w C. Hartwig Gdynia.

Na zapleczu gdyńskiego portu C. Hartwig Gdynia dysponuje magazynem o powierzchni 4 tys. mkw. oraz utwardzonym placem CFS (ang. Container Freight Station) o powierzchni 1,4 ha przeznaczonym do obsługi gabarytów i ładunków stalowych oraz do składowania kontenerów.

– Magazyn i plac zostały zmodernizowane. Wyburzono stary, nieużywany budynek biurowy, dzięki czemu zyskaliśmy 800 mkw. dodatkowej powierzchni składowej. Aby zwiększyć możliwości przeładunkowe i składowe, utwardzono również niewykorzystywane do tej pory, przyległe tereny o powierzchni 1500 mkw. Biuro przeniesione zostało do zmodyfikowanych na nasze potrzeby 40-stopowych kontenerów morskich – mówi Arkadiusz Żebrowski z C. Hartwig Gdynia.

Do przeładunku na placu i w magazynie wykorzystywany jest ciężki sprzęt, m.in. wózki 5-, 8-, 12- i 16-tonowe oraz Reach Stacker 42 tony do obsługi kontenerów z poziomu „zero”, a także specjalistyczny osprzęt do przeładunku niestandardowych towarów, takich jak dłużyca, gabaryty, sztuki ciężkie, pojazdy. Znajdują się tu również: wydzielony magazyn czasowego składowania dla ładunków ponadnormatywnych, pojazdów, maszyn itp., miejsce uznane oraz skład celny. 

C. Hartwig Gdynia dysponuje obecnie magazynami i placami przeładunkowymi o łącznej powierzchni 42 tys. mkw. W ubiegłym roku firma uruchomiła w Pomorskim Centrum Logistycznym w Gdańsku, w pobliżu Baltic Hub, m.in. nowy magazyn klasy A o powierzchni 15 500 mkw., służący głównie do obsługi ładunków spaletyzowanych i drobnicowych oraz plac przeładunkowy o powierzchni 3000 mkw., wykorzystywany przede wszystkim do przeładunku wyrobów ciężkich, np. kręgów stali, aluminium, profili stalowych, kabli nawiniętych na bęben. W tym roku spedytor planuje inwestycje, które pozwolą zwiększyć powierzchnie przeładunkowo-składowe o kolejne 10 000 mkw.

Tekst i zdjęcie: materiały prasowe C. Hartwig S.A.

* * *

C. Hartwig Gdynia S.A. jest wiodącym spedytorem, działającym na rynku polskim i międzynarodowym. Zajmuje pozycję lidera na krajowym rynku w zakresie transportu, spedycji i logistyki. Oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu spedycji morskiej (w tym linii drobnicowych), transportu drogowego, spedycji lotniczej, multimodalnej oraz magazynowania.

Początki firmy datowane są  na rok 1858, a jej obecność w Gdyni na rok 1926, kiedy to rozpoczął działalność oddział morski przedsiębiorstwa. C. Hartwig Gdynia zatrudnia ponad 400 osób. Obsługuje swoich klientów w siedzibie głównej w Gdyni oraz w 13 oddziałach na terenie Polski (Warszawa, Gdańsk, Katowice, Koroszczyn k. Terespola, Kraków, Wrocław, Szczecin, Poznań, Łódź, Chełm, Kielce, Biała Podlaska). Prowadzi również działalność przez spółki zależne w: USA (Nowy Jork – Amerpol International, Inc.), Wielkiej Brytanii (Felixstowe – PSA Transport Ltd.) i Niemczech (Hamburg – Poltrans Internationale Speditionsgesellschaft MBH).

C. Hartwig Gdynia S.A. jest członkiem organizacji: FIATA (International Federation of Freight Forwarders Associations), PISiL (Polskiej Izba Spedycji i Logistyki), KIGM (Krajowej Izby Gospodarki Morskiej), ZMPD (Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych).

Akcjonariat: Rhenus Beteiligungen International GmbH 87,94 proc., Skarb Państwa 8,94 proc., inni (osoby fizyczne, które otrzymały akcje jako pracownicy spółki) 3,12 proc.

Previous

Kobiety w branży morskiej nie płyną z prądem! Zbliża się V edycja konferencji „Dziewczyny na fali” 

Next

Nowa wystawa stała w Żurawiu wchodzi w fazę realizacji. Wśród przyszłych eksponatów będzie niezwykły obiekt znaleziony podczas remontu zabytku

Zobacz również