Polska Żegluga Bałtycka S.A. opublikowała zdjęcie promu, który w przyszłym roku zasili jej flotę. Na burcie widać już charakterystyczne logo Polferries.

Polski armator będzie czarterował jednostkę przez 10 lat, zachowując prawo pierwokupu po 6 latach jej eksploatacji. Umowa została podpisana i ogłoszona latem 2022 roku. Prom uzupełni flotę Polferries w 2024 roku i będzie pływał na trasie Świnoujście-Ystad.

Armator informuje, że wodowanie kadłuba statku jest zaplanowane na tegoroczną wiosnę. Po tym procesie prom będzie doposażony, a w środku będą prowadzone prace wykończeniowe. Linia ładunkowa nowej jednostki jest długa na blisko 3 kilometry, a przestrzenie pasażerskie będą mogły pomieścić prawie 1000 pasażerów w 216 kabinach.

Aktualnie Polferries operuje flotą 5 statków typu ro-pax, którymi łączy Polskę ze Skandynawią. Dwa z nich pływają na trasie Gdańsk – Nynashamn w bliskiej okolicy Sztokholmu, a pozostałe są obecne na linii Świnoujście – Ystad, skąd łatwo dotrzeć np. do Kopenhagi czy Malmo. W najnowszym wywiadzie dla Pulsu Biznesu Prezes Zarządu PŻB S.A. Andrzej Madejski wskazał, że po odbiorze nowego promu najstarsze jednostki będą wyłączane z eksploatacji.

Tekst i zdjęcie: materiały prasowe Polferries

Previous

O ekonomii i książkach w Kwadratowej

Next

Przebudowa Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia

Zobacz również