12 stycznia br. mogłem odwiedzić Stocznię Remontową NAUTA S.A. i poczynić w niej trochę foto obserwacji. Jak zawsze za rękę prowadził mnie znany stoczniowiec Jarosław Staluszka, bacząc abym przypadkiem gdzieś nie narozrabiał. Wydaje się, że obaj poradziliśmy sobie z natłokiem wrażeń i powstał materiał, który zatrzymał tę chwilę w prezentowanych poniżej kadrach. Zdjęcia zostały uzupełnione o krótkie informacje o bohaterach tego dnia (cs).

MV INDEPENDENT HORIZON IMO: 9334375 – kontenerowiec

Armator: PETER DOEHLE SCHIFFAHRTS-KG

Length Overall x Breadth Extreme: 220.44 x 32.31 m

Zbudowany: w 2007 roku w Stoczni Szczecińskiej Nowa (cały czas w rękach tego armatora) pod numerem budowy B-178-22. Remont przy nabrzeżu, przegląd/remont silników głównych i pomocniczych, maszyn siłowni, remont pokryw ładowni.

MV ORION IMO: 9428217 – kontenerowiec

Length Overall x Breadth Extreme: 129.6 x 20.83 m

Rok budowy: 2008

Armator: KONTOR 17 MPM GMBH  Remont dokowo-konserwacyjny, prace malarskie kadłuba, przegląd/remont wału śrubowego, płetwy steru, silników głównych i pomocniczych, maszyn siłowni, częściowy montaż systemu uzdatniania wód balastowych.

MV PIA – drobnicowiec

Rok budowy: 2007

138,5 x 21 [m]

Armator: Krey Schiffahrts

Remont – 3 odnowienie klasy Montaż systemu uzdatniania wód balastowychBWTS.

MV MARIUS – kontenerowiec

Rok budowy: 2018

195,5 x 32,2 [m]

Armator: Reederei Nord

Remont dokowo-konserwacyjny oraz prace stalowe na kadłubie.

MV CARIBBEAN STAR, chłodniowiec

IMO 9150810, L=185, B=24, BRT 15058, flaga Liberia.

Armator: SSI Shipowning I Inc., Cayman Islands.

Zakres prac stoczni:

• dokowanie z konserwacją kadłuba

• prace stalowe

• prace maszynowe i elektryczne, w tym remont silników elektrycznych

• przegląd hydrauliki pokładowej, w tym siłowników klap ładowni.

MV Karpaty – masowiec

Armator: PŻM

L=229m

B= 32,26

Zakres prac:

• II przegląd klasowy

• prace konserwayjno-malarskie kadłuba, ładowni, pokryw, zrębnic

• prace maszynowe i elektryczne

• wymiana hydrauliki na pokładzie.

Informacje: Jarosław Staluszka

Zdjęcia: Cezary Spigarski

Previous

Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Co słychać na budowie?

Next

Osobiste przedmioty członka załogi promu „Jan Heweliusz” trafiły do Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku

Zobacz również