Minęły Święta Wielkanocne i nadarzyła mi się sposobność odwiedzenia Gdyńskiej Stoczni Remontowej NAUTA S.A. Po stoczni wędrował ze mną, jak zawsze, niezmordowany i cierpliwie znoszący moje fotograficzne zapędy przewodnik Jarosław Staluszka. W stoczni widoczne całkiem dużo pracy, pełne doki, część statków już odświętnie pomalowana i oczekująca przy nabrzeżach na zakończenie prac i opuszczenie stoczni, ale też część z nich w oczekiwaniu na dokowanie. Jak mówił mi Jarek – sporym zainteresowaniem wśród armatorów cieszy się montaż instalacji do uzdatniania wód balastowych (ekologiczne wymaganie dzisiejszych tendencji w świecie żeglugowym) – przy czym część z tych prac prowadzona na statkach z nowych elementów, a część polegająca na wstawianiu gotowych modułów (widoczny na jednym ze zdjęć moduł Firmy Alfa Laval).

Poniżej, uchwycone w różnych stadiach zaawansowania przebiegających remontów, obecne w stoczni 6 kwietnia br. statki.

Tankowiec do przewozu chemikaliów i płynnych olejów „Amuleth” , bandery cypryjskiej, długości 102 m, szerokości 15 m, zbudowany w 2016 roku, 5459 DWT.

Tankowiec do przewozu ropy i produktów ropopochodnych „Arrow Star 1” , bandery maltańskiej, długości ok. 150 m, szerokości ok. 17 m, zbudowany w 2007 roku, 13030 DWT.

Tankowiec do przewozu ropy i produktów ropopochodnych „Shannon Fisher” , bandery Wysp Bahama, długości ok. 85 m, szerokości ok. 17 m, zbudowany w 2006 roku, 5420 DWT.

Kontenerowiec „Suderoog” , bandery Gibraltaru, długości ok. 161 m, szerokości 25,5 m, zbudowany w 2005 roku, 16939 DWT.

Barka do przewozu (holowania) ładunków wielkogabarytowych „UR 93” , bandery norweskiej.

Tankowiec do przewozu ropy i produktów ropopochodnych „Shannon Fisher” , bandery maltańskiej, długości 183 m, szerokości ok. 32 m, zbudowany w 2006 roku, 50922 DWT.

Drobnicowiec „Jaeger Arrow” , bandery Wysp Bahama, długości ok. 171 m, szerokości ok. 25m, zbudowany w 2001 roku, 23529 DWT.

Jednostka typu offshore zbudowana w gdańskiej Stoczni Północnej S.A. (obecnie Romontowa Shipbuilding S.A.) w roku 2009 – poczytaj więcej – kliknij.

I jeszcze na zakończenie tej wędrówki rzut oka na nabrzeża Portu Wojennego.

Tekst i zdjęcia: Cezary Spigarski

Previous

Terminal DCT Gdańsk obsłużył 15 milionów kontenerów

Next

Terminal Kontenerowy. Odrą z Górnego Śląska do Świnoujścia!

Zobacz również