„Wszyscy jesteśmy z Portu Gdańsk” – pod tym hasłem od 1 czerwca ruszyła ogólnopolska kampania Portu Gdańsk. Spot będzie emitowany w telewizji, internecie i w social mediach. Kampania ma na celu zwiększenie świadomości dotyczącej działalności Portu w Gdańsku.
Port Gdańsk jest najszybciej rozwijającym się portem europejskim ostatniej dekady. W rankingu portów europejskich plasuje się dziś na 18 miejscu. Na początku br. awansował do grona trzech największych portów na Morzu Bałtyckim. Po pierwszym kwartale 2021 r. utwierdził swoją wysoką pozycję, zajmując pierwsze miejsce na Bałtyku w przeładunkach kontenerów. Rocznie na nabrzeżach portu przeładowywanych jest ponad 50 mln ton towarów.
Już w najstarszych kronikach pojawiły się wzmianki o handlu prowadzonym drogą morską z ziemiami położonymi przy ujściu Wisły, a dostęp do Bałtyku był dla polskich władców nie tylko kwestią prestiżu, ale i wymiernych korzyści. Do Gdańska przypływały korzenie, południowe owoce, wyprawione skóry, sukno, którego wówczas w Polsce jeszcze nie wyrabiano, sól, śledzie wino czy artykuły drogeryjne z Antwerpii, Amsterdamu i Lizbony. Zmieniały się czasy, zmieniał się także gdański port i towary przeładowywane na jego nabrzeżach. Dziś Port w Gdańsku jest największym polskim portem, w którym rocznie przeładowywanych jest ponad 50 mln ton towarów. Port systematycznie zwiększa swoje przeładunki i notuje historyczne rekordy.
I właśnie ten aspekt działalności portu postanowiono pokazać w ogólnopolskiej kampanii, która rusza z początkiem czerwca. Niezależnie od tego w jakiej części Polski mieszkamy, to z pewnością jest miejsce, które może Nas łączyć. Wszyscy bowiem korzystamy z produktów, które zanim trafią do naszych domów, muszą najpierw przypłynąć do Portu w Gdańsku. Aż 90 proc. transportu światowego realizowane jest drogą morską, a Port w Gdańsku jest hubem transportowym dla wielu branż i kluczowym ogniwem polskiej gospodarki. Port nigdy nie śpi, a przeładunki realizowane są 24h/7.
– Wiemy, że świadomość dotycząca działalności portu i jego znaczenia jest wciąż bardzo mała. Jako Polacy możemy być dumni z tego, jak działa nasz port i jak bardzo umacnia się jego pozycja w Europie. Chcieliśmy trafić do szerszego grona odbiorców. Zastanawialiśmy się jak możemy w prostym i uniwersalnym przekazie opowiedzieć o tym, czym zajmuje się port. Często nasza działalność jest mylona z branżą stoczniową lub rybołówstwem, a przecież Port Gdańsk to ogromny obszar na którym, swoje biznesy prowadzi ponad setka firm o różnorodnym profilu działalności, z czego ponad 27 realizuje swoje przeładunki w relacji morskiej. To najróżniejsze branże: petrochemiczna, energetyczna, rolno-spożywcza czy budowlana. Zdecydowaliśmy się na kampanię ogólnopolską, bo chcemy pokazać Polakom jak wiele grup towarowych przeładowywanych jest na naszych nabrzeżach. Nadal świadomość społeczna o znaczenia portu dla gospodarki, o skali obrotu towarowego jest niewielka. Produkty, które używamy na co dzień, jak banany, mięso, ryby trafiają do naszych domów przez port w Gdańsku. Możemy być dumni z tego, że mamy tak prężnie działający i rozwijający się port – tłumaczy Piotr Bura, dyrektor Działu Marketingu i Komunikacji ZMPG S.A.
Spot na zlecenie Portu Gdańsk, wyprodukowało Studio Dynamo Film, odpowiadające za takie produkcje jak: reklama Rodowitej z Roztocza, banku ING, Canal +, Huawei czy Kinder Bueno. Realizowało też kampanie społeczne dotyczące m.in. transplantologii, czy kampanię „Stop Suszy” dla Wód Polskich. Kampania Portu Gdańsk będzie emitowana w telewizji, internecie, oraz na kanałach społecznościowych Portu Gdańsk w dniach 1-27 czerwca.
– Cieszę się, że mogłem zrealizować projekt dla jednej z kluczowych firm w regionie, z którego pochodzę. Zwłaszcza, że był on wyjątkowy pod wieloma względami. Po pierwsze naprawdę nietypowa branża, po drugie lokalizacja – spektakularna i zaskakująca swoją skalą. I wreszcie konwencja, którą przyjęliśmy, aby przełamać dotychczasowe schematy komunikacji takich miejsc. Cieszy nas nie tylko zaufanie, jakim obdarzył nas Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, powierzając nam realizację tego zadania, ale także zaangażowanie którym wykazywał się przez cały czas jego trwania, tworząc naprawdę integralną część naszej ekipy – wyjaśnia Tomasz Okulicz, reżyser spotu.
Tekst i zdjęcia: materiały prasowe ZMPG S.A.
Zdjęcia: Cezary Spigarski