DAROWIZNA OD FUNDACJI LOTOS NA ZAKUP PALIWA
Polferries otrzymało darowiznę od Fundacji LOTOS, z której sfinansuje zakup paliwa na rejs promu. Decyzję o jej przyznaniu podjęto w związku z prowadzoną akcją bezpłatnego transportu ukraińskich uchodźców do Szwecji. 300 tysięcy złotych pozwoli uzupełnić zbiorniki promu dodatkowymi 66 tysiącami litrów paliwa.
NIEODPŁATNY TRANSPORT UKRAIŃSKICH UCHODŹCÓW – AKTUALIZACJA
Na pokładach promów Polferries od początku akcji pomocowej do Szwecji przewieziono ponad 8800 obywateli Ukrainy i około 850 samochodów osobowych. Armator przetransportował również dziesiątki ton pomocy humanitarnej zebranej przez działające w Szwecji organizacje pomocowe i instytucje. W ubiegłym tygodniu przewoźnik informował o zaangażowaniu podmiotów ze Szwecji, w tym Fundacji „Her Majesty Queen Silvia’s Care About the Children Foundation” która swoją pomoc ukraińskim uchodźcom niesie przez organizację „Ukraine Aid-Children in Need” we współpracy z Polferries. W ostatnim czasie do potrzebujących trafiły kolejne wypełnione po brzegi transporty ciężarowe z żywnością i odzieżą. Na pokładach promów polskiego armatora, przewieziono również pojazdy medyczne, które docelowo trafiły do ukraińskich służb, o czym poinformowano na Twitterze. W zbiórkę i selekcję pomocy humanitarnej angażują się pracownicy Polferries.
KONIEC POSTOJU CRACOVII W STOCZNI
Prom Cracovia z floty Polferries zakończył postój w gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta. Jednostka ostatnie kilkanaście dni spędziła w suchym doku, gdzie przeprowadzono szereg prac w części podwodnej promu, w tym przede wszystkim wymieniono powłoki antykorozyjne i antyporostowe. Zdjęcie z postoju w suchym doku przewoźnik udostępnił na Facebooku. Silniki główne nr 1 i nr 2 przeszły planowy remont kapitalny. Przeglądowi i naprawie poddano śruby nastawne oraz stery strumieniowe. Przeprowadzono modernizację energetyczną systemu klimatyzacji statkowej oraz remont agregatu prądotwórczego. Odświeżono również przestrzenie pokładów pasażerskich. Wyremontowano 25 łazienek oraz wymieniono wykładziny w korytarzach. W części gastronomicznej, celem zwiększenia efektywności energetycznej, poddano modernizacji chłodnię spożywczą. Wymieniono powłoki na części przestrzeni ładunkowych. Jednostka wróci na trasę Świnoujście-Ystad jeszcze w tym tygodniu. To kolejna jednostka polskiego armatora, po Wawelu i Nova Star, która została gruntownie przygotowana do zbliżającego się sezonu turystycznego. W kolejnych miesiącach rozpoczną się prace na Mazovii oraz Baltivii.
Michał Arciszewski, Rzecznik Prasowy
Zdjęcia: Maciek Mirosław, materiały prasowe Polferries