Prace nad budową promu we włoskiej stoczni dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A., operatora marki Polferries, postępują zgodnie z harmonogramem. Obecnie trwa przygotowanie do montażu części kominowej jednostki, montażu ramp oraz urządzeń cumowniczych. Rozpoczęto prace malarskie kadłuba promu. Wewnątrz statku prowadzone są prace wykończeniowe na pokładach pasażerskich i załogowych, między innymi montowane są systemy wentylacyjne, łazienki oraz instalowane jest okablowanie jednostki. W maszynowni trwają ostatnie prace związane z jej wyposażeniem. Wodowanie kadłuba odbędzie się wczesną wiosną bieżącego roku, a planowane przekazanie do eksploatacji ma nastąpić w drugiej połowie 2024 roku. Jednostka będzie kursowała na trasie Świnoujście – Ystad. Linia ładunkowa nowego statku typu ro-pax będzie wynosiła blisko 3 km, co pozwoli przewieźć jednorazowo około 100 ciężarówek oraz około 200 samochodów osobowych. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla prawie 1000 pasażerów w 216 kabinach.

* * *

POLFERRIES to polski armator promowy, oferujący usługi przewozowe od 1976 roku. Flotę stanowi 5 promów, łączących codziennie Polskę ze Skandynawią na trasach Gdańsk-Nynashamn oraz Świnoujście-Ystad. Co roku pokłady promów Polferries zapełniają się setkami tysięcy pasażerów. Firma oferuje przewóz osób, samochodów ciężarowych i osobowych, organizację konferencji i eventów firmowych na morzu, posiada też ofertę rejsów turystycznych.

* * *

Zarząd Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A.:

Andrzej Madejski, Prezes Zarządu

Andrzej Pilarski, Członek Zarządu

Tekst: Michał Arciszewski, Rzecznik Prasowy

Zdjęcia: materiały prasowe Polferries

Previous

Uroczystość pierwszego podniesienia bandery wojennej na ORP Mewa

Next

Rektor Uniwersytetu Morskiego w Gdyni wybrany na przewodniczącego Międzynarodowego Stowarzyszenia Uniwersytetów Morskich IAMU

Zobacz również