Wątpliwości dotyczące sposobu przeprowadzenia przetargu zostały rozwiane przez Sąd Okręgowy w Warszawie, który wyrokiem z dnia 31 sierpnia 2021 roku oddalił skargę konsorcjum NDI S.A. i NDI Sopot S.A. od wyroku Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie z dnia 26 lutego 2021 roku w postępowaniu przetargowym dotyczącym wyboru wykonawcy robót budowlanych w zakresie Budowy dogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – Część II (Rzeka Elbląg). Sąd Okręgowy w Warszawie, w ślad za Krajową Izbą Odwoławczą, potwierdził prawidłowość przeprowadzenia postępowania przez Urząd Morski w Gdyni oraz niezasadność zarzutów podnoszonych przez konsorcjum NDI.

Obecnie Wykonawca – BUDIMEX SA przystąpił do robót, związanych ze wzmacnianiem podłoża gruntowego pod drogę prowadzącą do mostu. W toku są również prace, związane z przygotowaniem dróg technologicznych i zagospodarowaniem placu budowy pod kątem logistycznym.

Zakres prac, wynikający z umowy, obejmuje przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg w zakresie obudowy brzegów, które docelowo przejmą funkcje przeciwpowodziowe wałów ziemnych, budowę przystani niskich, ułatwiających dostęp do rzeki oraz budowę mostu obrotowego nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, wraz ze zmianami układu drogowego. Samo pogłębianie rzeki odbędzie się w ramach trzeciego etapu inwestycji.

Wartość kontraktu wynosi 574 073 648,82 zł brutto, a czas przewidziany na jego realizację to 24 miesiące (umowa została podpisana 20.04.2021 r.).

Kontrakt w liczbach:

  • przebudowa istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku o długości około 10,4 km i szerokości toru mierzonego w dnie na rzece 60 m, a w rejonie Nowakowa 40 m, w zakresie obudowy brzegów (główny zakres prac to umocnienie brzegów rzeki przy użyciu m. in. ścianek szczelnych oraz kotew gruntowych, jednak bez robót czerpalnych);
  • wykonanie kotew gruntowych o łącznej długości 202.000 mb;
  • wykonanie umocnienia brzegów za pomocą stalowej ścianki szczelnej na długości brzegu 13,3 km (głębokość wbicia ścianki od -14 m do -21,5 m n.p.m.; łączna powierzchnia ścianek to 234.000 m2, łączny ciężar ścianek to 37.400 ton stali);
  • wykonanie umocnienia brzegów za pomocą żelbetowej ściany szczelinowej na długości brzegu 1,7 km (głębokość ścian do -20m n.p.m.; całkowita powierzchnia ścian szczelinowej to 64.390 m2; grubość ściany 0,8 m);
  • łączna powierzchnia nowych ścian i brzegów rzeki Elbląg wyniesie ponad 300 km2;
  • budowa mostu obrotowego na rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, w odległości około 650 m od istniejącego mostu pontonowego. Parametry nowoprojektowanego obiektu: długość 104,3 m rozpiętość przęseł 2 x 51,5m;
  • prace drogowe o długości 2 km.

Podpisanie kontraktu – zajrzyj tu – kliknij

Tekst: materiały prasowe UM Gdynia

Zdjęcie: Cezary Spigarski

Previous

CRIST jest zaangażowany w budowę najdłuższego na świecie zatapialnego tunelu

Next

Wystartuje wirtualna wersja Bitwy o Gotland. Nawiązujemy współpracę z Realsail

Zobacz również